شناسهٔ خبر: 41964721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد

تهران-ایرنا- پس از سفر رئیس جمهوری فرانسه به بیروت، وزیر دفاع فرانسه امروز (پنجشنبه) وارد لبنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان،   «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز وارد فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» بیروت شد.

وی مورد استقبال همتای لبنانی خود «زینه عکر» و «برنو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان و تعداد دیگری از مقامات نظامی لبنان قرار گرفت.

پارلی قرار است مستقیما از فرودگاه بیروت عازم بندر این شهر شود که سه شنبه گذشته با انفجار مهیب مواجه شد.

نیروی دریایی فرانسه نیز اعلام کرده که کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برسد.

این کشتی آبی و خاکی با ۷۰۰ نیروی نظامی به لبنان اعزام شده و بنا بر ادعای مقامات فرانسوی، این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای لبنان است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز پنجشنبه هفته گذشته وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که لبنان نیازمند اصلاحات است و این اصلاحات باید تا سفر بعدی وی در ماه سپتامبر انجام شود.

   همچنین وزارت دفاع فرانسه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ۲ فروند جنگنده «رافائل» و کِشتی جنگی «Lafayette» خود را به مدیترانه شرقی اعزام می‌کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فرانسه، این اقدام پاریس به منظور تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه مذکور در بحبوحه تنش‌ها میان ترکیه و یونان به انجام خواهد رسید.

این در حالی است که در روزهای گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از ترکیه خواسته بود تا عملیات اکتشافی نفت و گاز خود در مدیترانه شرقی را متوقف کند و تهدید کرده بود که در غیر اینصورت در مسیر تحریم آنکارا گام برخواهد داشت.

نظر شما