شناسهٔ خبر: 41948157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

فرماندار مشگین‌شهر خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت مشگین شهر

اردبیل- صمدی، فرماندار مشگین‌شهر از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت در شهرستان مشگین‌شهر باهدف ایجاد تحول اقتصادی در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

اکبر صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما سال گذشته موفق شدیم ۱۱۵ طرح اقتصادی و عمرانی را با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم تا فرصت اشتغال برای بیش از ۷۵۰ نفر فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به شهرستان مشگین‌شهر سه طرح مهم اقتصادی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ازجمله این طرح‌ها فاز اول کارخانه کامیون‌سازی با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بود.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: در این سفر سد احمدبیگلو و شبکه اصلی و فرعی با ۲۵۰ میلیارد تومان و چهار خطه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۲۰ کیلومتر و رضی – امیرکندی به طول ۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

صمدی گفت: در حال حاضر باهدف توسعه گردشگری در مشگین‌شهر مسیر گردشگری موئیل به قینرجه و لاهرود به شابیل و قوتورسوئی در حال بهسازی و آسفالت‌ریزی است تا با اتمام آن گردشگران با ایمنی بیشتر بتوانند در این مسیر تردد کنند.

وی بیان کرد: همچنین در محورهای گردشگری مشگین‌شهر به طول ۵۰ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حال انجام است و در کنار آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۲۰ کیلومتر در مرحله نهایی است.

احداث ۲۵ کارخانه جدید در مشگین‌شهر
فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: احداث پنج آب‌درمانی و مجتمع اقامتی در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و ۲۵ کارخانه تولیدی در مشگین‌شهر مراحل نهایی اجرا را سپری می‌کنند.

صمدی اظهار کرد: کارخانه تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی، سوسیس و کالباس، لبنیات و همچنین واحد تولیدی پوشاک و رنگ و رزین در رضی و ام‌دی‌اف با یک هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در این شهرستان در حال انجام است.

وی ظرفیت معدنی این شهرستان را نیز بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از سه زون معدنی استان دو زون در این شهرستان و منطقه نیاز و سرخانلو قرار دارد که اکتشاف مس، مولیبدن و طلا در مرحله نهایی بوده و عملیات استخراج نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: در حمایت از سرمایه‌گذاران در توسعه صنعتی و اشتغال منطقه تدارک زیرساخت‌ها به‌ویژه راه‌های مواصلاتی از جهات مختلف به‌ویژه اردبیل، اهر و مغان در اولویت است و سعی می‌کنیم تا آسیب‌پذیری خود را در این بخش به حداقل برسانیم.

نظر شما