شناسهٔ خبر: 41946870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ماه گذشته سه فلسطینی را شهید و 400 نفر را بازداشت کرد

بر اساس یک گزارش سازمان آزادی بخش فلسطین، رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه گذشته سه فلسطینی را شهید، 400 فلسطینی را بازداشت و 85 خانه و املاک متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از مراکز سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که طی یک ماه گذشته رژیم صهیونیستی علاوه بر به شهادت رساندن سه فلسطینی، بیش از چهارصد نفر را هم بازداشت کرده و ده‌ها خانه را تخریب و زمین‌های زیادی را به منظور توسعه شهرک سازی به تصرف خود درآورد.

مرکز مطالعات و اسناد شهید «عبدالله الحورانی» وابسته به اداره کار و برنامه ریزی سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارش ماهانه خود درباره برجسته ترین تخلفات رژیم صهیونیستی گفت که در ماه ژوئیه رژیم صهیونیستی ۸۵ خانه و تاسیسات متعلق به فلسطینی را تخریب کرده است.

سه شهید فلسطینی یکی «سعد الغرابلی» شهروند 75 ساله اهل غزه بود که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل اهمال پزشکی به شهادت رسید، دیگری «ابراهیم مصطفی ابویعقوب» شهروند ۳۳ ساله اهل شهرک کفل حارس استان سلفیت است که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر شهید شد و دیگری «آسین ضهیر» ۳۴ ساله اهل رفح که به دلیل جراحات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به شهادت رسید.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،  رژیم اشغالگر هنوز پیکرهای ۶۳ شهید را از سال ۲۰۱۵ در سردخانه‌های خود نگاه داشته که این امر نقض آشکار حقوق بشر بین المللی است.

رژیم اشغالگر همچنین طی ماه ژوئیه حدود ۹۰ شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف اراضی فلسطینی در جریان سرکوب اعتراضات به سیاست نژادپرستانه اسرائیل و تخریب خانه ها و بستن شهرک ها و روستاهای فلسطینی زخمی کرده است.

رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه طرح ساخت ۲۴۰ واحد مسکونی را در قلب شهر قدس تصویب کرد و کار ساخت ۱۶۴ واحد مسکونی جدید را در شهرک نفی دانیال در جنوب بیت لحم آغاز کرد.

طی ماه ژوئیه رژیم صهیونیستی ۲۹ باب منزل و ۵۶ تاسیسات دیگر فلسطینی را تخریب کرد و برای ۱۵۶ باب خانه و تاسیسات دیگر اخطارت تخلیه صادر کرد.

رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته ۴۰ عملیات تیراندازی، چهار حمله زمینی، چهار حمله هوایی، چهار بمباران توپخانه‌ای به نوار غزه داشته و ۱۶ شهروند فلسطینی اهل آنجا را هم بازداشت کرده است.

انتهای پیام/.

نظر شما