به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
طرح ۹۹۹ برای ساختمانهای ناایمن
حناچی در پاسخ به مجری که پرسید در حادثه پلاسکو شما معاون وزیر مسکن بودید و طی مقالهای بر روشن شدن وضعیت ساختمانهای ناایمن تهران و معرفی آنها تاکید کرده بودید آیا در شهرداری این کار را کردید، گفت: بعد از حادثه پلاسکو گزارشی منتشر شد که نشان میداد یکهزار ساختمان بلند در تهران در معرض خطر هستند و این در قالب طرحی در آتش نشانی با عنوان طرح «۹۹۹» اجرا میشود. در این طرح ساختمانها شناسایی شده و به مالکان آن خطرات احتمالی اعلام میشود. پلاسکو یک ساختمان اداری بود که در آن به صورت انبوه لباس تولید میشد و حتی پلههای اضطراری آن هم انبار شده بود.
وی در ادامه با اشاره به حادثه ساختمان سینا اطهر نیز گفت: این ساختمان هم یک ساختمان مسکونی بود که به دلیل خلاء قانونی به یک کلینیک پر رفت و آمد تبدیل شده بود، حتی به دلیل ترس از افزایش قیمت در بخشی از این ساختمان تعداد زیادی کپسول اکسیژن دپو شده بود و آن انفجار، نتیجه منفجر شدن دو کپسول بود که با تلاش همکاران از اشتعال مابقی کپسولها جلوگیری شد. آتش نشانی به آنها چهار اخطار داده بود، اما طبق قانون، شهردار اجازه پلمب ندارد. درباره تلاشها برای بهبود شرایط ساختمانهای ناایمن لازم است جناب آقای داوری رییس سازمان آتش نشانی را دعوت کنید تا گزارشی به شهروندان بدهد.
شهردار تهران گفت: بعد از حادثه پلاسکو تجهیزات آتش نشانی به شکل بی سابقهای افزایش یافت؛ در آن زمان سازمان آتش نشانی تنها دو نردبان بلند داشت الان این تعداد به ۲۲ نردبان رسیده و سایر تجهیزات هم بروز رسانی شده است. به هر حال باید دانست که برخی ساختمانهایی که در تهران ساخته شده اند متعلق به چند دهه قبل هستند و کسانی که در این ساختمانها حضور دارند باید بدانند در معرض چه خطراتی هستند. سیستمهای اطفای حریق در برخی ساختمانها نصب شده و حتی سامانه مجازی طراحی شده که در ساختمانهای نصب این سامانه در دستور کار است و به زودی افتتاح میشود به طوریکه با استفاده از این سامانه بدون نیاز به تماس تلفنی، آتش نشانی متوجه حادثه میشود.
حناچی افزود: بعد از زلزله رودبار و منجیل مقررات ملی ایمنی ساختمان به طور کامل در شهرها اجباری شد. در واقع ساختمانهایی که قبل از سال ۱۳۶۸ ساخته شده اند مقررات ملی در آن رعایت نشده که تعداد زیادی از ساختمانها را شامل میشود. رفتن سراغ ساختمانهایی که در معرض آسیب هستند پروژه عظیمی است که فقط شهرداری نمیتواند از پس آن برآید و همه باید کمک کنند.
رابطه خوب شهرداری و شورای شهر
وی درباره رابطه اش با شورای شهر تهران گفت: رابطه خیلی خوب است ما ۲۲ عضو هستیم، نظرات مختلفی وجود دارد، اما رابطه بسیار خوبی داریم و معمولا با تعامل مشکلات را حل میکنیم.
پاسخگوی شهروندان هستم
حناچی در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید با دوربین شبکه خبر به میان مردم برویم و مشکلات را از آنها بپرسیم، گفت: من همین الان هم سیستم ام روی مردم باز است و پیامهای مستقیم را دریافت میکنم.
شهردار تهران در پایان گفت: حل مشکل کلانشهری مثل تهران که یک ابرشهر است و از قزوین تا آن سوی فیروزکوه تحت تاثیر آن است از یک نفر و یک سازمان بر نمیآید و همه باید کمک کنند. از شهروندان گرفته تا مسئولان که در این شهر نقش دارند. وقتی مردم میگویند آلودگی مشکل ماست بنابراین باید همه کمک کنیم تا حمل و نقل وآلودگی حل شود.
∎
شهردار تهران گفت: با شهرفروشی مخالفم و نباید کاری کرد که به مشکلات شهری اضافه شود.
پیروز حناچی در برنامه تلویزیونی «چاپ اول» شبکه خبر در پاسخ به بزرگترین اقدام شهرداری در دوران تصدی وی گفت: بزرگترین اتفاق شهری توسعه حمل و نقل عمومی است وقتی مدیریت شهری تغییر میکند، اداره شهر نمیایستد و کارها بر اساس اولویت ادامه مییابد. طرح جامع حمل و نقل در شهر وجود دارد و هر شهردار که میآید آن را ادامه میدهد. در دوره جدید مدیریت شهری خط ۶ و ۷ متروی تهران تکمیل شد و خط ۱۰ به زودی کلنگ خواهد خورد. منطقه ۲۲ که من آن را «سیاه چاله» تهران مینامم به حمل و نقل ریلی وصل خواهد شد.
ایروبی مسیلها اقدامی برای ایمنی شهروندان
وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری اقدامات مهمی در حال اجراست که دیده نمیشود، افزود: شاید از خود بپرسید که چرا سال ۱۳۹۸ در تهران سیل نیامد در حالی که ۱۲ فروردین آن سال آب تا زیر عرشههای پل کرج آمد علت آن آمادگی قبلی و لایروبیهای مداوم مسیلها و جویها بود؛ این اقدام مهمی بود که هرچند ممکن است، کسی آن را ندید.
نمیخواهیم به مشکلات شهر اضافه کنیم
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برخی میگویند اجرا نشدن پروژههای بزرگ نشان از عملکرد ضعیف مدیریت شهری است، گفت: اگر پروژه عمدهای را شروع نکردیم برای این بود که مشکلی به مشکلات شهر هم اضافه نکنیم بلکه تلاش شد شهر در ریل درست خود قرار گیرد. انضباط در اداره شهر است و تلاش ما این است که روی ریل طرح تفصیلی شهرداری حرکت کنیم، به تراکم فروشی دامن نزدیم چراکه افزایش و توسعه کالبدی شهر را به عنوان یک محور در دستور کار خود قرار ندادیم.
تصویب لوایح یاری دهنده
حناچی در ادامه افزود: در مدیریت شهری کنونی، تلاش شد دو لایحه به تصویب برسد که همه کارهایش انجام شد، ولی ابلاغ نشد. نخست لایحه مالیات بر ارزش افزوده و دومی لایحه درآمد پایدار که به همه کلانشهرها ربط دارد. باید معلوم شود که شهرداریها با چه هزینهای و از کجا باید تامین مالی شوند چراکه اگر این این اتفاق نیفتد آنها خودشان تصمیم میگیرند از کجا کسب درآمد کنند.
بهره برداری از ۱۲ ایستگاه جدید
شهردار تهران درباره افزوده نشدن تونل جدید مترو گفت: شبکه متروی تهران این طور نیست که با متر آن را بسنجیم. توسعه این شبکه سالها طول میکشد حفاری و تونلینگ آن چند سال طول میکشد تا آماده ریل گذاری شود. ۵۰ درصد مترو سیویل و ۵۰ درصد متحرک و ثابت است. این را با متر نمیتوان سنجید، ولی به طور قطع توسعه و اتصال کامل خط ۶ و ۷ در این دوره انجام شد معنی آن این است که حرم حضرت عبدالعظیم را به سولوقون وصل کردیم تا آخر امسال ۱۲ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: گرچه دولت از بودجه عمرانی کمکی نکرد، ولی از محل قانون بودجه و اوراق مشارکت برای این کار اجازه داده شد. در اوراق مشارکت ۵۰ درصد را ما تامین میکنیم و بازپرداخت بقیه توسط دولت است. البته این مرحله پیچیدهای دارد و موفق شدیم اوراق سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را زنده کنیم. به زودی در تهران تعداد زیادی اتوبوس خواهیم بود و سرعت تکمیل خطوط مترو زودتر انجام میشود.
شهردار تهران در مورد اتوبوسهای شهری نیز گفت: فکر میکنم از سال ۱۳۹۳ به بعد اتوبوس جدیدی به تهران اضافه نشده و امسال با ایران خودرو دیزل برای ساخت ۱۲۰ اتوبوس و ۱۲۰ مینی بوس قرارداد امضا شد.
اگر جسارت یعنی زیر پا گذاشتن قانون، من جسور نیستم
حناچی درباره نظر رییس شورای شهر تهران که گفته بود «شهردار جسارت شهردار سابق را ندارد» گفت: البته این سوال شما را اخلاقی نمیدانم، ولی آن زمان جواب دادم اگر جسارت به معنای زیر پا گذاشتن قانون باشد من جسور نیستم. در چارچوب قانون مشکلات شهر را حل کنم اگر ما به خود اجازه دهیم از قانون عدول کنیم ممکن است در کوتاه مدت مشکل حل شود، اما مشکلات مضاعفی به شهر اضافه میشود.
آلودگی هوا و ترافیک، مشکلات مردم
وی درباره علت حل نشدن مشکل آلودگی هوا گفت: در سال ۱۳۹۶ وقتی از مردم درباره مشکلات شهر تهران پرسیدند آنها دو مشکل آلودگی هوا و ترافیک را اصلیترین مشکل تهران میدانستند. الان هم این دو مشکل وجود دارد شاید مشکلات اقتصادی هم در اولویت قرار گرفته باشد. این مشکلات را همه کلانشهرها دارند. حناچی ادامه داد: طرحی از دو دهه پیش در تهران آغاز شده است با نام طرح «کنترل آلودگی هوای تهران» که شامل اقدامات بسیار گستردهای است، از معاینه فنی و نمره گذاری خودروها تا اصلاح سوخت خودروهای سنگینی که در شهر تردد میکنند. حتی کنترل معادنی که در اطراف تهران فعالیت دارند و یا نیروگاههایی که از مازوت استفاده میکنند هم در این طرح دیده شده است. اگر نمودار اقدامات انجام شده را در دو دهه گذشته ترسیم کنید، میبینید که روند آلایندگی کاهنده بوده، اما به تناسب افزایش جمعیت و گذر زمان، تعداد آلایندهها هم درکل افزایش یافته که باعث شده اثر آن اقدامات دیده نشود. گرچه برخی اقدامات هم مانند تعویض کاتالیز خودروهای در حال تردد، انجام نشد. به عنوان مثال میزان آلایندگی خودروی تندر یا ال نود بعد از سه سال از ۴۰ به ۱۲۰ درجه میرسد. این را گفتم تا بدانیم با وجود همه اقدامات انجام شده، کارها کافی نبوده است.
شهردار تهران با بیان اینکه در دو سالی که شهردار تهران بوده تمام تلاش خود را برای کاهش آلودگی هوا کرده است، گفت: تلاش شد که اتوبوسهای جدید وارد ناوگان شهری شود، برنامهای برای برقی کردن موتورسیکلتها در دستور کار است، برنامه ریزی برای استفاده از اتوبوسهای برقی و تاکسیهای هیبریدی که نقش مهمی در کاهش آلودگی خواهند داشت، همین طور توسعه حمل و نقل عمومی پیشرفته شامل مترو، اتوبوس و موتورهای برقی که سوخت الکتریکی دارند.
وی افزود: در روزهای گذشته هم از پروژه ساخت یک رام قطار شهری ساخت داخل رونمایی شد که تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، شرکتهای دانش بنیان در این پروژه دخیل هستند و تحقق آن، همه کلانشهرها را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
پیروز حناچی در برنامه تلویزیونی «چاپ اول» شبکه خبر در پاسخ به بزرگترین اقدام شهرداری در دوران تصدی وی گفت: بزرگترین اتفاق شهری توسعه حمل و نقل عمومی است وقتی مدیریت شهری تغییر میکند، اداره شهر نمیایستد و کارها بر اساس اولویت ادامه مییابد. طرح جامع حمل و نقل در شهر وجود دارد و هر شهردار که میآید آن را ادامه میدهد. در دوره جدید مدیریت شهری خط ۶ و ۷ متروی تهران تکمیل شد و خط ۱۰ به زودی کلنگ خواهد خورد. منطقه ۲۲ که من آن را «سیاه چاله» تهران مینامم به حمل و نقل ریلی وصل خواهد شد.
ایروبی مسیلها اقدامی برای ایمنی شهروندان
وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری اقدامات مهمی در حال اجراست که دیده نمیشود، افزود: شاید از خود بپرسید که چرا سال ۱۳۹۸ در تهران سیل نیامد در حالی که ۱۲ فروردین آن سال آب تا زیر عرشههای پل کرج آمد علت آن آمادگی قبلی و لایروبیهای مداوم مسیلها و جویها بود؛ این اقدام مهمی بود که هرچند ممکن است، کسی آن را ندید.
نمیخواهیم به مشکلات شهر اضافه کنیم
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برخی میگویند اجرا نشدن پروژههای بزرگ نشان از عملکرد ضعیف مدیریت شهری است، گفت: اگر پروژه عمدهای را شروع نکردیم برای این بود که مشکلی به مشکلات شهر هم اضافه نکنیم بلکه تلاش شد شهر در ریل درست خود قرار گیرد. انضباط در اداره شهر است و تلاش ما این است که روی ریل طرح تفصیلی شهرداری حرکت کنیم، به تراکم فروشی دامن نزدیم چراکه افزایش و توسعه کالبدی شهر را به عنوان یک محور در دستور کار خود قرار ندادیم.
تصویب لوایح یاری دهنده
حناچی در ادامه افزود: در مدیریت شهری کنونی، تلاش شد دو لایحه به تصویب برسد که همه کارهایش انجام شد، ولی ابلاغ نشد. نخست لایحه مالیات بر ارزش افزوده و دومی لایحه درآمد پایدار که به همه کلانشهرها ربط دارد. باید معلوم شود که شهرداریها با چه هزینهای و از کجا باید تامین مالی شوند چراکه اگر این این اتفاق نیفتد آنها خودشان تصمیم میگیرند از کجا کسب درآمد کنند.
بهره برداری از ۱۲ ایستگاه جدید
شهردار تهران درباره افزوده نشدن تونل جدید مترو گفت: شبکه متروی تهران این طور نیست که با متر آن را بسنجیم. توسعه این شبکه سالها طول میکشد حفاری و تونلینگ آن چند سال طول میکشد تا آماده ریل گذاری شود. ۵۰ درصد مترو سیویل و ۵۰ درصد متحرک و ثابت است. این را با متر نمیتوان سنجید، ولی به طور قطع توسعه و اتصال کامل خط ۶ و ۷ در این دوره انجام شد معنی آن این است که حرم حضرت عبدالعظیم را به سولوقون وصل کردیم تا آخر امسال ۱۲ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: گرچه دولت از بودجه عمرانی کمکی نکرد، ولی از محل قانون بودجه و اوراق مشارکت برای این کار اجازه داده شد. در اوراق مشارکت ۵۰ درصد را ما تامین میکنیم و بازپرداخت بقیه توسط دولت است. البته این مرحله پیچیدهای دارد و موفق شدیم اوراق سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را زنده کنیم. به زودی در تهران تعداد زیادی اتوبوس خواهیم بود و سرعت تکمیل خطوط مترو زودتر انجام میشود.
شهردار تهران در مورد اتوبوسهای شهری نیز گفت: فکر میکنم از سال ۱۳۹۳ به بعد اتوبوس جدیدی به تهران اضافه نشده و امسال با ایران خودرو دیزل برای ساخت ۱۲۰ اتوبوس و ۱۲۰ مینی بوس قرارداد امضا شد.
اگر جسارت یعنی زیر پا گذاشتن قانون، من جسور نیستم
حناچی درباره نظر رییس شورای شهر تهران که گفته بود «شهردار جسارت شهردار سابق را ندارد» گفت: البته این سوال شما را اخلاقی نمیدانم، ولی آن زمان جواب دادم اگر جسارت به معنای زیر پا گذاشتن قانون باشد من جسور نیستم. در چارچوب قانون مشکلات شهر را حل کنم اگر ما به خود اجازه دهیم از قانون عدول کنیم ممکن است در کوتاه مدت مشکل حل شود، اما مشکلات مضاعفی به شهر اضافه میشود.
آلودگی هوا و ترافیک، مشکلات مردم
وی درباره علت حل نشدن مشکل آلودگی هوا گفت: در سال ۱۳۹۶ وقتی از مردم درباره مشکلات شهر تهران پرسیدند آنها دو مشکل آلودگی هوا و ترافیک را اصلیترین مشکل تهران میدانستند. الان هم این دو مشکل وجود دارد شاید مشکلات اقتصادی هم در اولویت قرار گرفته باشد. این مشکلات را همه کلانشهرها دارند. حناچی ادامه داد: طرحی از دو دهه پیش در تهران آغاز شده است با نام طرح «کنترل آلودگی هوای تهران» که شامل اقدامات بسیار گستردهای است، از معاینه فنی و نمره گذاری خودروها تا اصلاح سوخت خودروهای سنگینی که در شهر تردد میکنند. حتی کنترل معادنی که در اطراف تهران فعالیت دارند و یا نیروگاههایی که از مازوت استفاده میکنند هم در این طرح دیده شده است. اگر نمودار اقدامات انجام شده را در دو دهه گذشته ترسیم کنید، میبینید که روند آلایندگی کاهنده بوده، اما به تناسب افزایش جمعیت و گذر زمان، تعداد آلایندهها هم درکل افزایش یافته که باعث شده اثر آن اقدامات دیده نشود. گرچه برخی اقدامات هم مانند تعویض کاتالیز خودروهای در حال تردد، انجام نشد. به عنوان مثال میزان آلایندگی خودروی تندر یا ال نود بعد از سه سال از ۴۰ به ۱۲۰ درجه میرسد. این را گفتم تا بدانیم با وجود همه اقدامات انجام شده، کارها کافی نبوده است.
شهردار تهران با بیان اینکه در دو سالی که شهردار تهران بوده تمام تلاش خود را برای کاهش آلودگی هوا کرده است، گفت: تلاش شد که اتوبوسهای جدید وارد ناوگان شهری شود، برنامهای برای برقی کردن موتورسیکلتها در دستور کار است، برنامه ریزی برای استفاده از اتوبوسهای برقی و تاکسیهای هیبریدی که نقش مهمی در کاهش آلودگی خواهند داشت، همین طور توسعه حمل و نقل عمومی پیشرفته شامل مترو، اتوبوس و موتورهای برقی که سوخت الکتریکی دارند.
وی افزود: در روزهای گذشته هم از پروژه ساخت یک رام قطار شهری ساخت داخل رونمایی شد که تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، شرکتهای دانش بنیان در این پروژه دخیل هستند و تحقق آن، همه کلانشهرها را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
طرح ۹۹۹ برای ساختمانهای ناایمن
حناچی در پاسخ به مجری که پرسید در حادثه پلاسکو شما معاون وزیر مسکن بودید و طی مقالهای بر روشن شدن وضعیت ساختمانهای ناایمن تهران و معرفی آنها تاکید کرده بودید آیا در شهرداری این کار را کردید، گفت: بعد از حادثه پلاسکو گزارشی منتشر شد که نشان میداد یکهزار ساختمان بلند در تهران در معرض خطر هستند و این در قالب طرحی در آتش نشانی با عنوان طرح «۹۹۹» اجرا میشود. در این طرح ساختمانها شناسایی شده و به مالکان آن خطرات احتمالی اعلام میشود. پلاسکو یک ساختمان اداری بود که در آن به صورت انبوه لباس تولید میشد و حتی پلههای اضطراری آن هم انبار شده بود.
وی در ادامه با اشاره به حادثه ساختمان سینا اطهر نیز گفت: این ساختمان هم یک ساختمان مسکونی بود که به دلیل خلاء قانونی به یک کلینیک پر رفت و آمد تبدیل شده بود، حتی به دلیل ترس از افزایش قیمت در بخشی از این ساختمان تعداد زیادی کپسول اکسیژن دپو شده بود و آن انفجار، نتیجه منفجر شدن دو کپسول بود که با تلاش همکاران از اشتعال مابقی کپسولها جلوگیری شد. آتش نشانی به آنها چهار اخطار داده بود، اما طبق قانون، شهردار اجازه پلمب ندارد. درباره تلاشها برای بهبود شرایط ساختمانهای ناایمن لازم است جناب آقای داوری رییس سازمان آتش نشانی را دعوت کنید تا گزارشی به شهروندان بدهد.
شهردار تهران گفت: بعد از حادثه پلاسکو تجهیزات آتش نشانی به شکل بی سابقهای افزایش یافت؛ در آن زمان سازمان آتش نشانی تنها دو نردبان بلند داشت الان این تعداد به ۲۲ نردبان رسیده و سایر تجهیزات هم بروز رسانی شده است. به هر حال باید دانست که برخی ساختمانهایی که در تهران ساخته شده اند متعلق به چند دهه قبل هستند و کسانی که در این ساختمانها حضور دارند باید بدانند در معرض چه خطراتی هستند. سیستمهای اطفای حریق در برخی ساختمانها نصب شده و حتی سامانه مجازی طراحی شده که در ساختمانهای نصب این سامانه در دستور کار است و به زودی افتتاح میشود به طوریکه با استفاده از این سامانه بدون نیاز به تماس تلفنی، آتش نشانی متوجه حادثه میشود.
حناچی افزود: بعد از زلزله رودبار و منجیل مقررات ملی ایمنی ساختمان به طور کامل در شهرها اجباری شد. در واقع ساختمانهایی که قبل از سال ۱۳۶۸ ساخته شده اند مقررات ملی در آن رعایت نشده که تعداد زیادی از ساختمانها را شامل میشود. رفتن سراغ ساختمانهایی که در معرض آسیب هستند پروژه عظیمی است که فقط شهرداری نمیتواند از پس آن برآید و همه باید کمک کنند.
رابطه خوب شهرداری و شورای شهر
وی درباره رابطه اش با شورای شهر تهران گفت: رابطه خیلی خوب است ما ۲۲ عضو هستیم، نظرات مختلفی وجود دارد، اما رابطه بسیار خوبی داریم و معمولا با تعامل مشکلات را حل میکنیم.
پاسخگوی شهروندان هستم
حناچی در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید با دوربین شبکه خبر به میان مردم برویم و مشکلات را از آنها بپرسیم، گفت: من همین الان هم سیستم ام روی مردم باز است و پیامهای مستقیم را دریافت میکنم.
شهردار تهران در پایان گفت: حل مشکل کلانشهری مثل تهران که یک ابرشهر است و از قزوین تا آن سوی فیروزکوه تحت تاثیر آن است از یک نفر و یک سازمان بر نمیآید و همه باید کمک کنند. از شهروندان گرفته تا مسئولان که در این شهر نقش دارند. وقتی مردم میگویند آلودگی مشکل ماست بنابراین باید همه کمک کنیم تا حمل و نقل وآلودگی حل شود.
چرا حناچی به جلسات هیئت دولت دعوت نمیشود؟!
شهردار تهران گفت: بر اساس قوانین دولت از قبل و دوره جدید دعوت شهردار در هیئت دولت طبق آیین نامهها صورت میگرفت که مدتی است این دعوت به عمل نمیآید.
پیروز حناچی در برنامه چاپ اول شبکه خبر افزود: مدتی است که شهرداری تهران در برنامههای هیئت دولت دعوت نمیشود و در گذشته بر اساس آیین نامه و قوانینی که وجود داشت از شهردار در جلسات هیئت دولت دعوت به عمل میآمد که در حال حاضر این موضوع متوقف شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دعوت نشدن شهردار به خاطر اختلاف ملک جماران است یا خیر؟ گفت: اختلاف از این جنس بین شهرداری، دستگاهها و نهاد ریاست جمهوری زیاد است در واقع خیلی از وزارتخانههای بزرگ در سطح شهر تهران وجود دارد که رای ماده ۱۰۰ را دارند که اگر شهرداری بخواهد آنها را اجرایی کند عملاً امکان پذیر نیست و این اختلافات در بدنه شهرداری همیشه وجود داشته و خواهد داشت.
شهردار تهران افزود:، ولی به طور قطع ارتباط بین دولت و شهرداری تهران به نفع شهروندان تهرانی است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دعوت نشدن شهردار به خاطر اختلاف ملک جماران است یا خیر؟ گفت: اختلاف از این جنس بین شهرداری، دستگاهها و نهاد ریاست جمهوری زیاد است در واقع خیلی از وزارتخانههای بزرگ در سطح شهر تهران وجود دارد که رای ماده ۱۰۰ را دارند که اگر شهرداری بخواهد آنها را اجرایی کند عملاً امکان پذیر نیست و این اختلافات در بدنه شهرداری همیشه وجود داشته و خواهد داشت.
شهردار تهران افزود:، ولی به طور قطع ارتباط بین دولت و شهرداری تهران به نفع شهروندان تهرانی است.