شناسهٔ خبر: 41928797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ریاست جمهوری عراق حملات ترکیه را تجاوزگرانه خواند

صاحب‌خبر -

شفقنا- ریاست جمهوری عراق روز سه شنبه هدف قرار گرفتن منطقه سیدکان در اقلیم کردستان عراق توسط یکی از هواپیماهای ترکیه‌ای را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان داشت که تعدی‌های نظامی مکرر ترکیه یه خاک عراق نقض خطرناک حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

ریاست جمهوری عراق از آنکارا خواست تمامی عملیات نظامی که می‌تواند به روابط حسن همجواری میان دو کشور لطمه وارد کند، متوقف کند.

ریاست جمهوری عراق افزود: ما خواهان توقف فوری این تجاوزات و نشستن بر سر میز مذاکرات و تفاهم جهت حل مشکلات مرزی میان دو کشور همسایه از طریق راه‌کارها و مکانیزم‌های مسالمت آمیز در راستای حفظ امنیت و ثبات در این منطقه هستیم.

ریاست جمهوری عراق بیانیه خود را اینگونه پایان داد: رحمت بر شهدا و صبر برای خویشاوندانشان و شفای عاجل و کامل برای مجروحین را مسألت داریم.

پیشتر رسانه امنیتی عراق از کشته شدن دو تن از فرماندهان نیروهای مرزبانی این کشور در نتیجه حمله هواپیمای بدون سرنشین ترکیه خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع این کشور عصر روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه در یک تجاوز آشکار، با هواپیمای بدون سرنشین یک خودروی نظامی متعلق به نیروهای مرزبانی را در منطقه «سیدکان» در استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان هدف قرار داد.

خبر را در روسیا الیوم می‌توانید ببینید.

نظر شما