شناسهٔ خبر: 41918850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مجبید حبیبی نژاد:

در روند بهسازی گنجینه تلاش بر این بوده که موزه به اصالت اولیه خود بازگردد

معمار پروژه بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه بهسازی کف، نورپردازی، مرمت دیوارها و ابنیه گنجینه موزه هنرهای معاصر انجام شده است، گفت: تمام تلاش ما بر این بود تا موزه به اصالت اولیه خود بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری شبستان ،  امروز سه شنبه 21 مرداد در موزه هنرهای معاصر پس از بیش از دو سال تعمیر و بازسازی به روی خبرنگاران تجسمی باز شد تا بار دیگر شاهد روند مراحل پیشرفت بازسازی گنجینه موزه هنرهای معاصر باشند در جریان این بازدید «مجید حبیبی‌نژاد»، معمار پروژه بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر گفت: در روند بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر با چالش هایی بسیاری مواجه بودیم،  همانطور که می دانید  موزه هنرهای معاصر پس از ۴۰ سال  بازسازی شد و ما با فرسودگی‌های بسیار زیاد در بنا، نم و رطوبت، پر شدن فاضلاب  مواجه شدیم که اینها را مورد بازسازی و مرمت قرار دادیم.

 وی افزود: باید تاسیسات الکترونیکی یکسانی نیز در مجموعه بکار گرفته می شد تا مرمت و بهسازی همسو با یکدیگر انجام شوند، ما همچنین سیستم هوارسان را فعال کردیم تا میزان و درجه هوا را کنترل کند. دیوارها نم گرفته بود و نیازمند مرمت بودند از این رو در ۹ فضای اصلی کار را آ‌غاز کردیم و در نهایت بخش مرمت را نیز به این مجموعه افزودیم.

حبیبی نژاد خاطر نشان کرد:  در حال حاضر سه بخش گنجینه از جمله گنجینه مجسمه و نقاشی بازسازی شده اند و بخش مرمت به بخش گنجینه اضافه شده است.

 

وی تصریح کرد: بهسازی کف، نورپردازی، مرمت دیوارها و ابنیه گنجینه موزه هنرهای معاصر انجام شده است و تمام  تلاش ما بر این بود تا موزه به اصالت اولیه خود بازگردد.

پایان پیام/32

نظر شما