شناسهٔ خبر: 41914665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نامزد ناکام انتخابات بلاروس، به لیتوانی گریخت

فارس

طبق اعلام وزیر خارجه لیتوانی، «اسوتلانا تیخانوفکسایا» نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به لیتوانی رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «لیناس لینکویسیوس» وزیر خارجه لیتوانی در پیامی توییتری خبر داد که رقیب اصلی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات جنجالی اخیر، از کشورش متواری شده و به لیتوانی گریخته است.

همزمان با شدت گرفتن دخالت‌های خارجی در امور داخلی بلاروس به بهانه برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور و انتشار خبرهایی مبنی بر خشونت‌ها در اعتراض به نتایج آن، خبرها از فرار «اسوتلانا تیخانوفکسایا» رقیب ناکام این انتخابات به لیتوانی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

«لیناس لینکویسیوس» وزیر خارجه لیتوانی در پیامی توییتری نوشت: «اسوتلانا تیخانوفکسایا حالش خوب است و او در لیتوانی است».

اعلام خبر گریختن تیخانوفکسایا به لیتوانی در حالی انجام شده که او نامزد اصلی و رقیب «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور کنونی بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری بود.

«اسوتلانا تیخانوفکسایا» رقیب اصلی و ناکام بلاروس


 طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در انتخابات پیروز شود و سهم خانم تیخانوفکسایا ۹.۹ درصد آرا بوده است.

اسوتلانا تیخانوفکسایا به دنبال انتشار نتایج انتخابات مدعی شد که او برنده شده و نتایج اعلام شده را «متقبلانه» می‌داند و خواهان بازشماری آرا است.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات بلاروس، معترضان در خیابان‌ها تظاهرات کرده و دو شب متوالی دست به تجمعات زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت هم کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشت.

نظر شما