شناسهٔ خبر: 41892934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ مردادماه و اخبار کرونایی استانها

استانها- ایرنا- همراهی مردم در رعایت دستورات بهداشتی وضعیت شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته مطلوب‌تر شده، اما در برخی استان‌ها نیز شرایط همچنان ناپایدار است، ولی برای بهبود این موقعیت چاره‌ای جز رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از سفر و تجمعات نداریم.

صاحب‌خبر -

برخی آمارها و گزارش‌های ارائه شده در برخی استان ها حاکی از وضعیت امیدوار کننده است، بطوری که حدود ۱۰ استان کشور که هفته‌های قبل در شرایط سخت کرونا بودند این روزها در حال عبور از پیک این بیماری هستند.

با وجود موفقیت‌های بسیار نمی‌توان گفت که شرایط کشورمان از لحاظ ویروس کرونا مطلوب است، بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

استان ها و شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و  بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

تازه ترین شرایط حاکم بر استانها حاکی از این است که هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در بیشتر استانها هستیم و خوشبختانه استان هرمزگان نیز از امروز شرایط بهتری پیدا کرده و تنها جزیره بوموسی که حدود ۶ ماه در وضعیت سبز قرار داشت، با مشاهده یک فرد مشکوک به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار گرفت.

 برغم کاهش جزیی بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل، وضعیت این استان همچنان قرمز بوده و تداوم این وضعیت باعث فرسودگی و خستگی مفرط کادر درمان و موجب اختلال در خدمات‌رسانی به مردم شده است.

وضعیت استان تهران نیز با اعمال محدودیت‌های سخت‌تر و اجباری‌شدن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده، در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی آمار جانباختگان و مبتلایان هستیم و به غیر از شهرستانهای بهارستان و پردیس تنها شهرستان‌های با وضعیت سفید، دیگر نقاط در وضعیت پرخطر قرار دارند.

همچنین شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم و برنامه های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داده و فعالیت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام بیشتر شده و رسانه ها سعی دارند تا با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند.

با این حال خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بدهند.

در این جمع بندی به مهمترین خبرها با  محوریت بیماری کووید ۱۹ اشاره می شود:

کرونا در استانها

جزیره بوموسی از وضعیت سبز به سفید تغییر یافت

پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان تحت تاثیر کرونا کاهش یافت

آیین‌های سوگواری محرم امسال چهارمحال و بختیاری در فضای باز برگزار شود

۵۰ نفر از کارکنان شهرداری تایباد به کرونا مبتلا شدند

فعالیت‌های جدید معنوی جایگزین مناسک معنوی محرم شود

عزاداری های ماه محرم باشت در فضای باز برگزار می شود

رئیس بنیاد شهید نیشابور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

تاکید بر لزوم تداوم استفاده از ماسک برای خروج از وضعیت قرمز کرونا

فرماندار: تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در پلدختر اندیشیده شده است

عزاداری‌های محرم در استان قزوین باید در فضاهای باز برگزار شود

بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما خون مراجعه کنند

امور ۵۰ درصد جانباختگان کرونایی کشور در بهشت زهرا انجام می‌شود

تدابیری برای مقابله

پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیات های مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

اظهارات نظر متخصص بوشهری در باره چهره جدید کرونا

تاکید بر لزوم تداوم استفاده از ماسک برای خروج از وضعیت قرمز کرونا

پروتکل های ستاد ملی کرونا مبنای عمل عزاداری محرم قرار گیرد

غفلت، باعث بازگشت سهمگین‌تر کرونا می‌شود

امام جمعه نیشابور: عزاداری جمعی در شرایط کرونا تکلیف نیست

اطعام مجالس عزاداری دماوند در ماه محرم با کارت بهداشت امکانپذیر است

دومین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد

گزارش های کرونایی

روزگار کرونایی و ضرورت تغییر شیوه‌های عزاداری سنتی بوشهر

فرصتی از دل بحران کرونا برای گیلان

همدلی نشان ماندگار مردم ایران

زمانه کرونا و محرم متفاوت در دیار حسینی اردبیل

دغدغه‌های قلم‌بدستان گمنام در آشوب کرونا

کرونا به روایت آمار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گفت: تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نظر شما