شناسهٔ خبر: 41882544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبر از کمیته امداد استان یزد

یزد- ایرنا-مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: حامیان نیکوکار یزدی طی چهار ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیارد تومان به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد یزد، محمد شجاعان با اشاره به سیره عملی حضرت علی(ع) در یتیم نوازی و رسیدگی به نیازمندان و مستمندان، گفت: حامیان نیکوکار یزدی طی چهار ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیارد تومان به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: بیش از ۴۰۰۰ نفر از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم از حمایت نیکوکاران یزدی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۳۲ هزار خیر و نیکوکار در قالب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، مشترکین صدقات و عاملین زکات با کمیته امداد استان یزد برای رفع نیاز محرومان همکاری دارند.

شجاعان یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های موفق این نهاد است، مردم خداجوی استان می‌توانند یتیم و یا فرزند نیازمند (محسنین) موردنظر خود را انتخاب کرده و ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به آن‌ها کمک کنند.

وی یادآور شد: سامانه اکرام نیز ساده‌ترین روش برای حمایت و کمک به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد به‌صورت غیرحضوری و آنی است و نیکوکاران یزدی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود را بر عهده گیرند.

 سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷، کد دستوری#۰۳۵*۸۸۷۷*تلفن همراه، بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه همچون سنا و سکه، درگاه‌های اینترنتی emdad.ir و mohsenin.ir برای سهولت در دریافت کمک‌های مردمی در نظر گرفته‌شده است.

کمک ۱۰ میلیون تومانی خیران بافقی به دانش آموزان تحت حمایت

رئیس کمیته امداد شهرستان بافق گفت: نیکوکار بافقی نسبت به تهیه کالای فرهنگی و ورزشی به ارزش ۱۰ میلیون تومان و توزیع آن بین دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، ابوالقاسم طلائی بابیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ دانش آموز و هفت دانشجو از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد بهره مند هستند، گفت: نیکوکار بافقی نسبت به تهیه کالای فرهنگی و ورزشی به ارزش ۱۰ میلیون تومان و توزیع آن بین دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد اقدام کرد.

وی افزود: همچنین یک خیر بافقی هفت عدد گوشی همراه و تبلت به دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه (آمادگی کنکور) و دانشجویان تحت حمایت اهدا کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان بافق تصریح کرد: این نهاد به منظور ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت نسبت به ایجاد تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسات فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران و برادران، کانون های وابسته به آموزش و پرورش، دارالقرآن ها، سازمان بسیج دانش آموزی و اوقاف و امورخیریه اقدام کرده است.

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی در بین دانش آموزان و خانواده‌های تحت حمایت از جمله جشنواره قرآنی باران وحی در رده سنین مختلف و بهره گیری از فضای مجازی برای ارائه آموزش به مددجویان از جمله فعالیت های فرهنگی کمیته امداد بافق است.

طلائی ادامه داد: این نهاد همچنین نسبت به ثبت نام از دانش آموزان تحت حمایت در رده سنی ۷ الی ۱۹ سال در سامانه نور الهدای وابسته به آستان قدس رضوی به منظور بهره گیری از ظرفیتهای آستان قدس رضوی نیز اقدام کرده است.

نظر شما