شناسهٔ خبر: 41870933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روز پایانی نشست مشورتی صلح افغانستان؛

آزادي چهارصد زنداني خطرناک طالبان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که روز جمعه آغاز به کار کرد به آزادی چهارصد زندانی خطرناک طالبان به صورت مشروط رای مثبت داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که به آزادی چهارصد زندانی خطرناک طالبان به صورت مشروط رای داده است امروز به کار خود پایان می‌دهد.
لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که روز جمعه آغاز به کار کرد به آزادی چهارصد زندانی خطرناک طالبان به صورت مشروط رای مثبت داد.
ضمانت‌های بین المللی برای بازنگشتن زندانیان طالبان به صحنه‌های درگیری، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات صلح میان افغان‌ها مهمترین شرط‌های اعضای لویه جرگه برای آزادی زندانیان طالبان است.
اعضای لویه جرگه مشورتی صلح روز گذشته در پنجاه کمیته کاری، دیدگاه‌های خود را درباره روند صلح و آزادی زندانیان طالبان بیان کردند.
قرار است امروز لویه جرگه مشورتی صلح که با حضور سه هزار و دویست نفر از سراسر افغانستان برگزار شد با صدور قطعنامه و سخنرانی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به کارش پایان دهد.
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که ریاست لویه جرگه مشورتی صلح را نیز برعهده دارد گفت: سه روز پس از آزادی زندانیان طالبان، مذاکرات صلح در قطر برگزار خواهد شد.
دولت افغانستان امروز یکشنبه را نیز به مناسبت برگزاری مراسم اختتامیه لویه جرگه مشورتی صلح در کابل تعطیل عمومی اعلام کرد.
اعضای لویه جرگه در حالی به آزادی چهارصد زندانی خطرناک طالبان رای دادند که طالبان تهدید کرده است در صورت آزاد نشدن این افراد، جنگ در افغانستان تشدید خواهد شد.
آمریکا نیز که از شکست توافقنامه صلح خود با طالبان نگران است، وعده داده است طالبان را پس از آزادی زندانیان این گروه به پای میز مذاکره می‌کشاند.

نظر شما