شناسهٔ خبر: 41835714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با رقابت بیش از ۲۸۳هزار نفر؛

نوبت دوم کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ کلید خورد

تهران-ایرنا- دومین نوبت از کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ با رقابت ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر در ۳۶ رشته امتحانی از لحظاتی قبل در سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

نوبت نخست این آزمون از روز گذشته ۱۶ مردادماه در ۳۳ حوزه امتحانی و با رقابت ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب برگزار شد؛ نوبت سوم این آزمون نیز فردا شنبه ۱۸ مردادماه برای رشته های امتحانی دوم یا شناور برگزار می شود.

پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود؛ آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند بر اساس برنامه زمانی می توانند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل اقدام کنند. نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد پایان مهرماه منتشر می شود.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام می شود. ظرفیت پذیرش در این آزمون برای دانشگاه های وزارت علوم ۱۵۷ هزار و ۳۲۱ نفر و برای دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰ هزار نفر اعلام شده است.

تعداد کل داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر است که از این تعداد، ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر زن هستند.

به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ تعداد ۸۵ داوطلب کرونایی دارد که از این تعداد ۲۶ نفر در تهران حضور دارند. ۲۵ نفر از این افراد که در قرنطینه خانگی هستند، برای شرکت در کنکور به بیمارستان طالقانی تهران مراجعه کرده اند. همچنین یک نفر از داوطلبان در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری است که در همین بیمارستان امکان شرکت در آزمون را دارد. همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در بازه زمانی روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه مهلت داشتند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.

یکی از بازرسان وزارت بهداشت نیز به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که کنکور کارشناسی ارشد در رعایت پروتکل های بهداشتی نمره قابل قبول می گیرد و بالای ۹۰ درصد دستورالعمل های بهداشتی رعایت شده بود.

پنج هزار کارشناس از وزارت بهداشت و سازمان سنجش بر کنکور کارشناسی ارشد نظارت دارند. آنچه مهم بود رعایت الزامات بهداشتی و پنج هزار نفر از معاونت وزارت بهداشت بر این آزمون نظارت دارند.

بعد از پایان فرایند آزمون، دفترچه سوالات در بعد از ظهر جمعه توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

نظر شما