شناسهٔ خبر: 41825801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مکرون وارد بیروت شد

تهران-ایرنا- به گزارش رسانه های لبنانی، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ۲ روز پس از انفجار مهیب لبنان، دقایقی پیش وارد شهر بیروت شد. وی در بدو ورود به خاک لبنان باردیگر هر نوع حمایتی از این کشور را مشروط اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگرازی روسیا الیوم، مکرون اولین مقام بلند پایه یک کشور خارجی است که پس از وقوع این حادثه به بیروت سفر کرده است.

منابع خبری لبنان اعلام کردند که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای دیدار با مسئولان این کشور وارد بیروت شده است.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان از مکرون در فرودگاه بین المللی رفیق حریری استقبال کرد.

مکرون قرار است به زودی از محل انفجار بیروت بازدید کند.

وی همچنین در سخنانی پس از ورود به فرودگاه بیروت گفت: به زودی از محل انفجار در بیروت بازدید خواهم کرد. رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد، در سطح اروپا کمک بیشتری به لبنان ارائه خواهیم کرد.

مکرون افزود: در مورد کمک به لبنان با مقامات هماهنگ هستیم. حمایت اروپا از لبنان را هماهنگ خواهم کرد. ما تیم های نجات بیشتری در لبنان خواهیم داشت.

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد که باید فساد پایان یابد و اصلاحات به عنوان شرطی برای حمایت آغاز شود. گفتگوهای صریحی خواهیم داشت و باید مسئولیت ها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین قربانی این انفجار مردم لبنان است، افزود: تیم های نجات بیشتری در لبنان خواهیم داشت.

مقامات کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع این انفجار ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
شورای عالی دفاع لبنان نیز به ریاست «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور پس از این حادثه تشکیل و سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات در این کشور را اعلام کرد.

نظر شما