شناسهٔ خبر: 41821186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت عزاداری محرم/ هیئات حسینی؛ بازوی توانمند مدافعان سلامت

پورمحمدی گفت: برگزاری مراسم ماه محرم در شرایط کرونایی، مسئولیت خطیری است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمدرضا پورمحمدی در بیست و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای تخطئه شعائر مذهبی و آموزه‌های دینی به بهانه سلامت مردم، گفت: در این شرایط، جامعه ما در کنار سلامت جسمانی، به معنویت و تقویت باورهای دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد و نباید اجازه دهیم که دشمنان از این موضوع سوءاستفاده کنند.

پورمحمدی افزود: شبکه‌های معاند شبانه‌روز القا می‌کنند که برگزاری مراسم محرم مغایر با مقوله سلامت است، در حالی که این هیأت‌های مذهبی و دوستداران اهل بیت(ع) بودند که از روزهای اول شیوع کرونا، برای پشتیبانی از مدافعان سلامت و کمک به سلامت مردم تلاش کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مراسم ماه محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: خوشبختانه هیأت‌های مذهبی، همراهی خوبی با مسئولان اجرایی دارند و قطعاً این هیأت‌ها که در عرصه مبارزه با کرونا و پشتیبانی از مدافعان سلامت و کمک به نیازمندان نیز پیشگام بودند، مراسم ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه هیچ مراسمی قبل از شروع ماه محرم در استان برگزار نخواهد شد، گفت: تمامی مراسم‌ها در مدت زمان محدود و ترجیحاً در فضای باز برگزار می‌شود و در فضای بسته نیز برگزاری مراسم با یک‌چهارم ظرفیت امکان‌پذیر است.

وی از صداوسیمای استان نیز خواست تا با تولید و پخش برنامه‌های باکیفیت و پرمحتوا، امکان استفاده آن دسته از افرادی را که نمی‌توانند در آئین‌های عزاداری ماه محرم شرکت کنند، فراهم آورد.

در ادامه علیار راستگو درخصوص پروتکل‌های بهداشتی مراسم محرم نیز گفت: مدیران هیأت‌ها، مسئول رعایت این پروتکل‌ها هستند و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم ماه محرم حدالامکان باید در فضاهای باز و محصور برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم تأکید کرد و گفت: برای برگزاری کنکور هم آماده‌ایم همه امکانات دانشگاه را برای تأمین آرامش روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.

هم چنین در این میان شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر همراهی هیأت‌های مذهبی با مصوبات ستاد مقابله با کرونا، گفت: تفاهم‌های خوبی بین هیأت‌ها و دستگاه‌های مسئول برقرار شده و پیش‌بینی می‌کنیم که مشکل جدی در محرم نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما