شناسهٔ خبر: 4181369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با بیش از چهار ماه حقوق معوقه:

از رونق افتادن لامپ‌های معمولی کارگران «مهتاب» را بیکار کرد

چکیده: ۸۴ کارگر کارخانه صنایع مهتاب با ۱۷ سال سابقه هم اکنون بیکار و بلاتکلیف‌اند. / سه ماه از حق بیمه کارگران نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده و هم اکنون دفترچه‌های درمانی آن‌ها فاقد اعتبار است.

صاحب‌خبر -

نماینده کارگران «صنایع مهتاب» از بیکاری کارگران به‌دلیل تعطیلی موقت این کارخانه خبر داد و گفت: کارگران طی چهار ماه و نیم گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«تقی دهقان» رئیس نهاد کارگری این کارخانه در زمان فعالیت، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تولیدات این کارخانه ساخت انواع لامپ در استان خراسان رضوی است که امروزه دیگر توجیه اقتصادی ندارند و کارفرما برای تغییر ساختار و تولید لامپ‌های کم مصرف و ال‌ ای دی کارخانه را موقتا تعطیل کرده است.

او با بیان اینکه ۸۴ کارگر کارخانه صنایع مهتاب با ۱۷ سال سابقه هم اکنون بیکار و بلاتکلیف‌اند، افزود: قرار است با مطرح شدن مشکل کارخانه مهتاب و کارگرانش در شورای عالی کار، حداکثر تا پایان ماه جاری تکلیف کارگران مشخص شود.

به گفته نماینده کارگران مهتاب، علاوه بر بیکاری و تعویق حقوق کارگران، سه ماه از بیمه آنان نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده و هم اکنون دفترچه‌های درمانی آن‌ها فاقد اعتبار است.

دهقان در پایان گفت: سهام داران صنایع مهتاب در تلاش‌اند با اجرای طرح اصلاح ساختار کارخانه، به وضعیت کارخانه و کارگرانش سامان دهند.

نظر شما