شناسهٔ خبر: 41811386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند

اراک- وزیر راه و شهرسازی گفت: انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن «کوی سجادیه اراک » در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مرکزی در خصوص ارائه مسکن می تواند پیشتاز باشد و دغدغه مردم را پاسخ دهد اظهار داشت: «کوی سجادیه اراک » یکی از مصادیق مهم باز آفرینی شهری محسوب می شود.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بافت های فرسوده اولویت برنامه های وزارت راه و دولت هستند و انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند، گفت: امیدواریم پایان سال آینده در این منطقه واحد فرسوده نداشته باشیم و این واحدها واحدهایی مقاوم باشند که بتوانند تاب آوری خوبی نسبت به زلزله و بلایای طبیعی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه ۳۳۶ واحدی سجادیه یکی از نمونه های موفق اراک برای مقابله با حاشیه نشینی محسوب می شود افزود: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها و پروژه ها شاهد کاهش حاشیه نشینی در کشور باشیم.

اسلامی اظهار داشت: طرح مشارکتی ۳۳۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک نیز در زمینی به وسعت ۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع در شش بلوک هشت تا ۱۰ طبقه به بهره‌برداری رسید و فضای مسکونی این طرح ۳۱ هزار و ۹۲۰ مترمربع، واحدهای تجاری ۵۰۰ متر و مجتمع فرهنگی آن ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی پروژه امیر کبیر نیز عنوان داشت: این پروژه نیز هم اکنون فعال است و در این زمینه باید اعتماد مردم به پروژه ها افزایش یابد و دولت نیز در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد داشت و با تمام توان در میدان حضور دارد و از سازندگان انتظار می رود که با ساخت و تحویل مسکن مقاوم و با کیفیت انتظارات مردم را برآورده کنند.

نیاز مسکن استان مرکزی تا پایان دولت رفع می شود
استاندار مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن گفت: نیاز مسکن استان مرکزی تا پایان دولت رفع خواهد شد.

سید علی آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی و وجود تحریم ها کشور از لحاظ راه و شهرسازی سازندگی خوبی را داشته است اظهار داشت: در استان مرکزی به خوبی شاهد شکوفایی پروژه های راه و شهرسازی بوده ایم.

آقازاده با بیان اینکه تامین مسکن در استان مرکزی با تامین زمین ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و سایر عملیات اجرایی که امروز شروع شده محقق خواهد شد گفت: با برنامه هایی که تدوین شده انشااله دغدغه مردم در زمینه مسکن تا پایان دولت رفع خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان داشت: در حال حاضر ۸۰ پروژه راه و شهرسازی در استان فعال است و در این راستا برای رفع محرومیت ها و مسکن دار شدن مردم و همچنین رفع مشکلات راه های استان با وجود کمبود اعتبارات اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت مسکن در استان مرکزی عنوان داشت: قیمت مسکن در استان با رشد زیادی روبرو بوده است که انشاالله با انجام اقدامات صورت گرفته این مشکلات رفع شده و قیمت واقعی مسکن مشخص خواهد شد.

نظر شما