شناسهٔ خبر: 41792974 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آمار جهانی کرونا، شمار جانباختگان از 700 هزار نفر گذشت+ جدول

در سراسر جهان بیش از 18 میلیون و 603 هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده و بیش از 701 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها تاکنون مجموع شمار مبتلایان این بیماری به 18 میلیون و 603 هزار و 271 نفر رسیده است.

به گزارش اعتدال، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به 701 هزار و 253 نفر رسیده است.

گزارش ها حاکیست آمریکا، همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هرچند برزیل نیز به لحاظ شمار مبتلایان سریع تر از سایر کشورها در حال نزدیک شدن به آمار ایالات متحده است.

هم اکنون برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، انگلیس و مکزیک نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و کلمبیا به ترتیب جایگاههای چهارم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر آفریقای جنوبی، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز  سه شنبه 14 مرداد 1399 (4 آگوست 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار جهانی کرونا، شمار جانباختگان از 700 هزار نفر گذشت+ جدول

آمار جهانی کرونا، شمار جانباختگان از 700 هزار نفر گذشت+ جدول

جان‌باختگان کرونا در آمریکا از 159 هزار نفر فراتر رفت
آمریکا همچنان کانون همه گیری کرونا در جهان است. بیش از چهار میلیون و 900 هزار بیمار مبتلا به کرونا در آن کشور وجود دارد و بیش از 159 هزار و 900 نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند و این رقم در جهان بالاترین است.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به بیش از 2 میلیون و 759  هزار نفر رسیده است.

این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرد که شمار کل قربانیان کرونا در برزیل به 95 هزار و 78 تن رسیده است.

برزیل پس از ایالات متحده دارای بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان است.

کرونا در هند
مقامات بهداشتی هند اعلام کردند شمار مبتلایان کرونای این کشور با ثبت 51 هزار و 282 مورد جدید طی 24 ساعت اخیر از یک میلیون و 906 هزار نفر عبور کرد.

شمار قربانیان کرونا نیز در این کشور با ثبت 849 مورد جدید طی روز گذشته به 39 هزار و 820 نفر رسیده است. از لحاظ شمار قربانیان کرونا، هند در جایگاه پنجم جهانی ایستاده است.

کرونا در روسیه

در روسیه شمار مبتلایان در شبانه روز گذشته 5159 نفر و تعداد درگذشتگان هم 144 اعلام شده است.

تعداد کل درگذشتگان در این کشور به 14 هزار و 351 نفر و شمار کل مبتلایان به 861 هزار و 423 نفر رسیده است.

کرونا در آفریقای جنوبی

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از 521 هزار و 318 نفر عبور کرده و تعداد جانباختگان به 8884 نفر رسیده است.  آفریقای جنوبی در جایگاه پنجم جهانی از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

کرونا در اسپانیا

آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 498 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 349 هزار و 894 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هشتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا

در بریتانیا شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته 89 نفر اعلام شده است. به این ترتیب تاکنون 46 هزار و 299 نفر جان خود را از دست داده اند.
تعداد موارد جدید ابتلا هم در 24 ساعت گذشته 670 نفر گزارش شده که در مجموع کل مبتلایان به 306 هزار و 293 نفررسیده است.

کرونا در آلمان

امروز مقامات بهداشتی آلمان اعلام کردند که در شبانه روز گذشته 271 مورد جدید ابتلا شناسایی شده است که آمار مبتلایان را به طور کلی به 212 هزار و 331 نفر رساند.

بر اساس گزارش موسسه "رابرت کخ"، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماریها در آلمان، با مرگ 6 نفر در اثر کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در آلمان به 9232 نفر رسید.

آلمان در میان سایر کشورهای اروپایی با میزان کمتر ابتلا به کرونا و مرگ در اثر این بیماری رو به رو شده بود، اما به تازگی موارد ابتلا افزایش یافته است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 5 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 35 هزار و 171 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، مکزیک، انگلیس و هند در جایگاه ششم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 248 هزار و 419 نفر رسیده است که ایتالیا را پانزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو

در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 433 هزار و 100 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 19811 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک به 48 هزار و 12 نفر رسید
روز گذشته 266 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 48 هزار و 12 نفر رساند. مکزیک از لحاظ تعداد جان باختگان کرونا در جایگاه سوم جهانی ایستاده است.
همچنین روز گذشته 4 هزار و 767 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 443 هزار و 813 نفر رسانده است. از این لحاظ نیز مکزیک در جایگاه ششم جهانی ایستاده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 192 هزار و 334 تن و تعداد کل قربانیان کرونا نیز به 30 هزار و 296 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک، بریتانیا، هند و ایتالیا رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه

ترکیه بیش از 234 هزار و 934 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 765 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی
در عربستان سعودی روز گذشته هزار و 363 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 281 هزار و 456 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 984 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین

شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 36 نفر در شبانه روز گذشته تاکنون 84 هزار و 464 نفر گزارش شده است.

وزارت بهداشت افغانستان: در شبانه روز گذشته مرگ ناشی از کرونا ثبت نشده
وزارت صحت/بهداشت افغانستان می‌گوید در شبانه روز گذشته مرگ بر اثر کرونا را ثبت نکرده است.

تاکنون براساس آمار رسمی در مجموع یک هزار و ۲۸۸ نفربه علت کرونا در افغانستان جان باخته‌اند.

این نهاد گفته با شناسایی ۳۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۶ هزار و ۷۸۲ نفر رسیده است. در مجموع ۲۵ هزارو۵۵۶ نفرنیز بهبود یافته‌اند.

آمار رسمی نشان دهنده کاهش روند ابتلا به کرونا در افغانستان است اما نهادهای مستقل پیوسته تاکید داشته‌اند که تعداد آزمایش در این کشور پایین و آمار اصلی به مراتب بیشتر است.

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان از فردا بازگشایی می‌شوند
کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان اعلام کرده که شرایط حضور کارمندان خدمات ملکی در ادارات دولتی در این کشور از فردا به حالت عادی بر می‌گردد.

همزمان قرار است دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور نیز از فردا بازگشایی شوند.

سال نو تحصیلی مکاتب و دانشگاه‌ها در افغانستان در ماه حمل (فروردین) آغاز می‌شود اما این روند به دلیل شیوع کرونا تاکنون به تعویق افتاده است.

طرح بازگشایی دانشگاه‌ها در افغانستان در حالی تایید می‌شود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است.

۲۱۲ بیمار دیگر بر اثر کرونا در ایران جان باختند /۱۷۰ شهرستان در وضعیت قرمز
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

لاری گفته تا کنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

۸۰ کارمند یک بیمارستان اطفال در مشهد کرونا گرفته‌اند
حسین محسن زاده مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد می‌گوید ۸۰ نفر از کارکنان این بیمارستان کرونا گرفته‌اند.

او می‌گوید مجموع کارکنان شاغل در این بیمارستان حدود ۵۰۰ نفر است.

به گفته مدیر این بیمارستان، "از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک به صورت سرپایی با علائمی شبیه به کرونا در این بیمارستان پذیرش و بیش از ۳۷۰ نفر از آنها بستری شده‌اند و از بین کودکان بستری شده آزمایش حدود ۸۰ نفر آنان مثبت شده است".

سخنگوی دولت : برگزاری کنکور در ماه‌های سرد سال مخاطرات بیشتری دارد
علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: " تعویق و یا برگزاری کنکور در ماههای سرد سال را هیچ کارشناسی پیشنهاد نکرد؛ چرا که مخاطرات آن بسیار بیشتر از شرایط فعلی است."

علی ربیعی گفت که کنکور در موعد مقرر برگزار خواهد شد. او با اذغان به این که یک گروه خواهان برگزاری و گروه دیگر خواهان تعویق آن هستند، گفته اما کارشناسان و همکاران بهداشتی و درمانی پیش بینی می کنند در ماه های آتی نه تنها از میزان شیوع بیماری کرونا کاسته نخواهد شد بلکه این وضعیت در پائیز و زمستان بدتر نیز می شود بنابر این تعویق و یا برگزاری کنکور در ماههای سرد سال را هیچ کارشناسی پیشنهاد نکرد؛ چرا که مخاطرات آن بسیار بیشتر از شرایط فعلی است..

عبور شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا از 965 هزار نفر
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آفریقا از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه به بیش از 980 هزار مبتلا خبر دادند و شمار فوتی های ناشی از کرونا را 21 هزار و 98 نفر اعلام کردند.

آفریقای جنوبی در صدر کشورهای این قاره از حیث ابتلا قرار دارد و پس از آن کشورهای مصر، نیجریه، غنا، الجزایر، مغرب و کنیا قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما