شناسهٔ خبر: 41759984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیزده مرداد و آخرین اخبار کرونا در استان ها

استان ها - ایرنا - سیزدهمین روز مرداد ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۲۱۵ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، با اینکه از برخی استان ها خبر می رسد با همراهی مردم در رعایت دستورات بهداشتی وضعیت شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته مطلوب‌تر شده است اما  در برخی استان ها نیز شرایط همچنان ناپایدار است به طوری که محدودیت های کرونایی تمدید شده است.

برخی آمارها و گزارش‌های ارائه شده در برخی استان ها حاکی از وضعیت امیدوار کننده ای است بطوری که حدود ۱۰ استان کشور که هفته‌های قبل در شرایط سخت کرونا بودند این روزها در حال عبور از پیک این بیماری هستند.

 مردم استان های همدان، سمنان و مازندران با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که موجب بهبودی شرایط در این استان ها شده ترمز کرونا را کشیده اند و روند کنترل این بیماری در این استان ها مثبت ارزیابی شده است.

کاهش آمار بستری و ابتلا به کرونا در گلستان نیز طی روزهای اخیر موجب دل‌خوشی اهالی استان شده اما مدیران حوزه پزشکی معتقدند که رغبت برخی بیماران و خانواده‌ها به طی مراحل درمان در منزل به ویژه در تعطیلات و اعیاد اخیر در کاهش این آمار موثر بوده و اظهار نظر در خصوص توقف شیوع کرونا در گلستان نیازمند زمان بیشتری است .

اما به گفته استاندار ایلام ، تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر (اسفند سال گذشته تا خرداد امسال) ۳.۶ برابر و میزان فوتی ها ۲.۲ برابر شده است.

به گفته وی ، رعایت مردم در ماه های اسفند تا خرداد مطلوب و قابل تقدیر بود اما با کاهش یافتن میزان ابتلا و مرگ و میرها در استان، مردم نیز در رعایت پروتکل های پیشگیرانه سهل انگاری کردند و همین امر موجب طغیان بیماری در تیرماه شد.

با این حال در بسیاری از استان ها مردم روزهای سخت و پر استرسی را در مقابله با این ویروس شاخدار سپری می کنند و همچنان طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و  بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

همچنین تا ظهر امروز (سیزده مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

محدودیت‌های کرونایی در زنجان تمدید شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت که هم اکنون این استان به لحاظ کرونا همچنان در پیک بیماری قرار دارد بنابراین محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

به گفته وی ، پیک بیماری به سرعت پیش می‌رود و تعداد مبتلایان به صورت قطره‌چکانی کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که از اوایل خرداد ماه سال جاری در استان شمار مراجعه کنندگان سرپایی و از اوایل تیر نیز موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان افزایش یافت و اکنون که در نیمه مرداد ماه قرار داریم موارد بستری شده به صورت محسوس در حال کاهش است.

ظرفیت بیمارستانی اسلامشهر برای بیماران کرونایی در حال تکمیل است

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهرستان برای بستری شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حال پرشدن است، گفت: متاسفانه تاکنون تعداد قربانیان ویروس کرونا در این شهرستان به ۳۱۵ نفر رسیده است.

مسعود مرسلپور با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ شهروند دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر بستری شدند، از همه شهروندان، فرهیختگان، ورزشکاران، هنرمندان،اصحاب رسانه، کسبه و بازاریان خواست تا به صورت جهادی در عرصه مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا افراد جدید به این ویروس به عرصه بیایند.

فوتی های کرونا در ایلام طی ۴۵ روز گذشته ۲.۲ برابر شد

استاندار ایلام با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر (اسفند سال گذشته تا خرداد امسال) ۳.۶ برابر و میزان فوتی ها ۲.۲ برابر شده است گفت : رعایت مردم در ماه های اسفند تا خرداد مطلوب و قابل تقدیر بود اما با کاهش یافتن میزان ابتلا و مرگ و میرها در استان، مردم نیز در رعایت پروتکل های پیشگیرانه سهل انگاری کردند و همین امر موجب طغیان بیماری در تیرماه شد.

 قاسم سلیمانی دشتکی افزود: همچنین ایلام در محاصره استان های همجوار با وضعیت قرمز و حاد بیماری قرار داشت و این موضوع نیز در قرمز شدن شرایط کرونا در استان ایلام دخیل بود که البته اکنون مردم با درک شرایط موجود و مخاطرات ابتلا به ویروس کرونا نسبت به رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه و پروتکل ها اهتمام جدی تری دارند و این موضوع باعث خروج استان از شرایط قرمز و کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر شده است هرچند باید رعایت نکات پیشگیرانه به طور جدی توسط مردم و مسوولان پیگیری شود

افزایش شمار مبتلایان غیربومی به کرونا در مشهد هشدار دهنده است

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شمار مبتلایان و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ بین افراد غیربومی بستری در بیمارستانهای کلانشهر مشهد رو به افزایش است گفت : از عموم هموطنان استدعا می‌شود بطور موکد و جدی از سفر به مشهد پرهیز کنند.

دکتر حمیدرضا رحیمی اظهار داشت : مشهد در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا قرار دارد، بنابراین ه هیچوجه مقصد مناسبی برای سفر نیست. 
وی ادامه داد: هم‌اینک دست‌کم ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستانهای ویژه کرونا را در مشهد افراد غیربومی ساکن دیگر استانها و شهرستانهای کشور تشکیل می‌دهند که در این شرایط شوربختانه مصلحت سلامتی خود را ندیده گرفته و به مشهد سفر کرده‌اند.

چهار روز تا وضعیت قرمز کرونایی در قم 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با روندی که امروز در استان وجود دارد و بی‌توجهی عمومی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بدون شک قم تا پایان هفته جزو استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی قرار خواهد گرفت.

سیامک محبی با هشدار به روند صعودی ابتلای کرونا؛ اضافه کرد: اگر همین روند خطرناک در قم دنبال شود تا چند هفته دیگر بخش درمان استان با یک مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: وضع تجمع مردم در بوستان‌ها، تالارها، مراکز فروش و غیره به‌شدت خطرناک و نگران‌کننده است.

اهم اخبار و گزارش های کرونایی استان ها

علت کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در گلستان چیست؟

ظرفیت بیمارستانی اسلامشهر برای بیماران کرونایی در حال تکمیل است

بیم کرونا در مهد بی‌کودک   

البرز محصور در دایره قرمز کرونا

فوتی های کرونا در ایلام طی ۴۵ روز گذشته ۲.۲ برابر شد

۸۰ درصد بیماران کرونایی قائمشهر بهبود یافتند

شهادت کادر درمانی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بر اثر کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت: عملکرد همدان در مقابله با کرونا رضایت‌بخش است

۵۰ هزار مورد آزمایش سرپایی کرونا در خراسان رضوی انجام شد

افزایش شمار مبتلایان غیربومی به کرونا در مشهد هشدار دهنده است

امام جمعه اردکان :‌ هیات‌های مذهبی قبل از ابلاغ ستاد کرونا از تصمیم گیری پرهیز کنند

بهبود یافتگان از کرونا در بوشهر به شکرانه سلامتی پلاسما اهدا کنند

سامانه پاسخگویی غیرحضوری آزمایش کرونا در لرستان راه اندازی شد

تداوم مسیر مهار کرونا منوط به استمرار رفتارهای بهداشتی است

بی‌توجهی جوانان به پروتکل‌ها در مشهد آنها را گرفتار کرونا کرد

معاون علوم پزشکی: ۴ روز تا وضعیت قرمز کرونایی در قم فاصله‌داریم

آخرین آمار وزارت بهداشت از جانباختگان کرونا  

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری در باره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما