شناسهٔ خبر: 41756371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف و تخریب کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری کمیاب

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از کشف و تخریب کوخه قاچاقچیان پرندگان شکاری در بخش مرکزی اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطیف عزیزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور قاچاقچیان پرندگان کمیاب شکاری در مناطقی از بخش مرکزی اردبیل، بلافاصله یگان حفاظت استان به محل اعزام شد.

وی افزود: با بررسی محل، مشخص شد فرد متخلف با احداث یک باب کوخه در محل و حفر گودال جهت استتار موتورسیکلت خود اقدام به صید غیرمجاز پرندگان شکاری می‌نموده است.

 سرپرست فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: افراد غیربومی با شناسایی محل و با علم به وجود گونه‌های با ارزش پرندگان شکاری در منطقه اقدام به زنده‌گیری و صید پرندگان کمیاب می‌نمایند.

وی اظهار داشت: کوخه احداث شده، تخریب و وسایل و ادوات شکار معدوم شده و دو قطعه پرنده قمری که به عنوان طعمه مورد استفاده قرار می‌گرفت، در محل رهاسازی گردید.

گفتنی است؛ طی هفته گذشته نیز یک نفر شکارچی در ارتباط با زنده‌گیری پرندگان شکاری در منطقه نمین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است و دوستداران محیط زیست می توانند هرگونه تخلف در این حوزه را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

-انتهای پیام/3463/666/

 

نظر شما