شناسهٔ خبر: 41728020 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با به ثمر رساندن 36 گل؛ چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو برنده کفش طلای اروپا در فصل 2019/20 شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- چیرو ایموبیله موفق به ثبت گل شماره 36 خود مقابل ناپولی شد و با رکورد تاریخی سری آ مساوی کرد.
به گزارش آریا، چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو در جریان شکست 3-1 مقابل ناپولی در هفته پایانی فصل 2019/20 سری آ زننده تک گل تیمش بود. چیرو ایموبیله با به ثمر رساندن 36 گل نه تنها موفق به کسب جایزه کفش طلای اروپا شد، بلکه با رکورد بیشترین گل زده در یک فصل سری آ مساوی کرد. پیش از این جینو روزتی مهاجم تورینو در فصل 1928/29 و گونزالو هیگواین مهاجم ناپولی در فصل 2015/16 موفق به ثبت 36 گل در یک فصل سری آ شده بودند.
گونار نوردال نیز در فصول 1949/50 و 1950/51 به ترتیب 35 و 34 گل با پیراهن میلان به ثمر رسانده بود. چیرو ایموبیله برای سومین بار پس از فصول 2013/14 و 2017/18 موفق به کسب جایزه کاپوکانونیره (کفش طلای سری آ) شد تا به اولین بازیکن پس از جوزپه سینیوری (دهه 90 میلادی) بدل شود که سه بار این جایزه را کسب می کند.
در جریان دیدار لاتزیو مقابل ناپولی، چیرو ایموبیله موفق شد گل شماره سی و شش خود در فصل جاری سری آ را به ثمر رساند تا بالاتر از روبرت لواندوفسکی و کریستیانو رونالدو برنده جایزه کفش طلای اروپا شود. چیرو ایموبیله به اولین بازیکن لاتزیو، سومین بازیکن ایتالیایی و سومین بازیکن سری آ بدل شد که موفق به کسب جایزه کفش طلای اروپا می شود. پس از فصل 2006/07 که فرانچسکو توتی از آاس رم با 26 گل و 52 امتیاز این جایزه را کسب کرده بود، فقط بازیکنان لیگ برتر و لالیگا موفق شده بودند برنده جایزه شوند.
ناپولی با کسب 3 امتیاز خانگی مقابل لاتزیو، به کمک آتالانتایی رفت که مقابل اینتر شکست خورد و به رده سوم سقوط کرد، اما لاتزیو در صورت کسب امتیاز از این مسابقه می توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. ناپولی با 62 امتیاز هفتم شد و از طریق کوپا ایتالیا سهمیه لیگ اروپا را کسب کرد. لاتزیو هم با 78 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و راهی لیگ قهرمانان اروپا شد. چیرو ایموبیله هم با 36 گل با رکورد گونزالو هیگواین مساوی شد و کفش طلای 2020 را به نام خود زد.
چیرو ایموبیله پس از کسب کفش طلای اروپا، پیام مهمی برای مردم دارد و از آن ها می خواهد که هرگز تسلیم نشوند و به تلاش خود ادامه دهند.
خیلی خوشحالم و به آنچه که کسب کرده ام و به خصوص وقتی که به جایی که از آن کار خود را شروع کرده ام نگاه می کنم، خیلی افتخار می کنم. اگر واقعا به چیزی باور داشته باشید، گاهی اوقات رویاها به حقیقت می پیوندند. من فقط می توانم از مربی و دستیاران او و هم تیمی های خود تشکر کنم و این اطمینان را به شما می دهم که این رکوردها متعلق به کل تیم است. همچنین من از هواداران لاتزیو نیز تشکر می کنم که باعث شدند تا من به بازیکن بسیار مهمی برای این تیم تبدیل شوم و از این بابت به خودم افتخار می کنم. من می خواهم یک الگوی زنده باشم تا به دیگران بگویم که اگر هیچگاه تسلیم نشوید، می توانید به همه اهداف خود برسید. من به جایگاهی که در تاریخ این ورزش دارم، خیلی افتخار می کنم.
لاتزیو علی رغم این که ماه ها برای فتح اسکودتو تلاش می کرد، فصل را در جایگاه چهارم به پایان رساند و ایموبیله در این رابطه می گوید:
هدف ما در فصل آینده پیشرفت تیم است و اگرچه با وجود حضور در یک رقابت دیگری مانند لیگ قهرمانان، انجام چنین کاری دشوار است. با وجود اتمام فصل در جایگاه چهارم، ما عملکرد خوبی داشتیم و انجام چنین کاری (کسب سهمیه) آسان نبود.

نظر شما