شناسهٔ خبر: 41719742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

«ایموبیله» مهاجم لاتزیو برنده جایزه کفش طلای اروپا شد

مهاجم ایتالیایی با توجه به نبود کریستیانو رونالدو در دیدار یوونتوس و رم، آقای گلی اش در سری آ تثبیت شد و برای نخستین بار کفش طلای اروپا را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

مهاجم ایتالیایی باشگاه فوتبال لاتزیو جایزه کفش طلای اروپا در سال ۲۰۲۰ را بخود اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال یوونتوس قهرمان زودهنگام سری آ ایتالیا در حالی از ساعت ۲۳:۱۵ امشب (شنبه) در هفته پاياني این رقابت ها پذیرای رم است که مائوریتزیو ساری به کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی خود در این بازي استراحت داده است.

بازي نکردن رونالدو در بازی امشب بدین معناست که چیرو ایموبیله مهاجم ایتالیایی لاتزیو عملاً برنده جایزه کفش طلای اروپا بعنوان بهترین گلزن باشگاهی قاره سبز در سال ۲۰۲۰ است.

رونالدوی ۳۵ ساله که این فصل ۳۱ گل در سری A برای یوونتوس به ثمر رسانده، باتوجه به پایان رسیدن دیگر لیگ ها تنها کسی بود که امکان داشت در صورت حضور در دیدار امشب یووه، به رکورد ۳۵ گل زده ایموبیله برسد.

چیرو ایموبیله,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,اخبار فوتبال جهان

با این شرایط کفش طلای اروپا به مهاجم گلزن آبی پوشان رم با ۳۵ گل زده خواهد رسید، چرا‌که او بالاتر از روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ با ۳۴ گل زده ایستاده است.

ایموبیله سومین فوتبالیست ایتالیایی است که موفق به کسب جایزه کفش طلایی اروپا می شود، قبل از او فرانچسکو توتی در فصل ۰۷- ۲۰۰۶ با ۲۶ گل زده و لوکا تونی نیز در فصل ۰۶- ۲۰۰۵ با ۳۱ گل زده این عنوان را بخود اختصاص داده بودند.

ایموبیله اکنون این فرصت را دارد تا با گلزنی در بازي امشب لاتزیو با تیم فوتبال ناپولی، رکورد ۳۶ گل زده گونسالو ایگواین با پیراهن ناپولی در سال ۲۰۱۶ را بشکند و تبدیل به برترین گلزن تاریخ سری A در طول یک فصل شود. او برای این رکوردشکنی به دو گل نیاز دارد.

نظر شما