شناسهٔ خبر: 41712076 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد دعبل:

مداحان و هیاتی‌ها یاریگر مدافعان سلامت هستند

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی حفظ جان و سلامت مردم را اولویت مداحان و هیاتی‌ها دانست که همچون گذشته یاریگر مدافعان سلامت کشور خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بنیاد دعبل خزاعی سعید غضنفری گفت: اگرچه دغدغه برگزاری جلسات روضه و منبر در ماه محرم جزو اساسی ترین برنامه هاست اما  حفظ جان و ایمنی سلامت هموطنان و مردم و محبین حضرات معصومین (ع)، اولویت اول و آخر تمامی ستایشگران و هیاتی ها خواهد بود و همچنان ماه های گذشته یاریگر کادر درمان و مدافعان سلامت کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: رهنمود و نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان در ماه محرم و صفر، با توجه به شیوع ویروس کرونا، فصل الخطاب همه است و ما نیز در بنیاد دعبل خزاعی همچون مردم عزیزمان بار دیگر به ندای ولی امر مسلمین لبیک می گوییم.

غضنفری افزود: بنیاد دعبل خزاعی به عنوان مرکز خدمات جامع مداحان و ستایشگران کشور تلاش خواهد کرد از طریق شبکه ارتباطی خود با مادحین و ستایشگران در سراسر کشور زمینه اجرای کامل منویات گرانبهای رهبری را ایجاد و نسبت به برگزاری عزاداری مسئولانه در سراسر کشور تلاش نماید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (جمعه) همزمان با عید قربان، معیار در برگزاری عزاداری‌های محرم را ضوابط کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرده و افزودند: هرچه آنها لازم بدانند، باید مراعات شود. همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند؛ زیرا موضوع بسیار مهم است.

ایشان اضافه کردند: توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

حجت الاسلام محمد قمی ماه گذشته با صدور حکمی سعید غضنفری را به عنوان مدیرعامل و مهدی کشاورز، حجت الاسلام داود صالحی و حسین لولاچیان را به عنوان اعضای هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی منصوب کرد.

بنیاد دعبل به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت در سطح کشور است. بیش از ۵۰ هزار مداح در سطح کشور فعالیت دارند.

این بنیاد، سال ۱۳۸۵ بر اساس تقاضای جمعی از مداحان اهل بیت (ع) و طی درخواست مرحوم علی آهی، مداح پیشکسوت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شد و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند.

نظر شما