شناسهٔ خبر: 41710414 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

رئیس شورای هیئات مذهبی:

هیات‌های مذهبی با تایید ستاد کرونا آمادگی برگزاری مراسم محرم را دارند

صاحب‌خبر -

رئیس شورای هیئات‌ مذهبی کشور از آمادگی کامل این هیات‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
به گزارش ایرنا، نوشاد نوشادی روز شنبه با اشاره به بیانیه اخیر شورای هیئات مذهبی در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسم ماه محرم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: برای برگزاری برنامه های ماه محرم آمادگی کامل داریم و تابع اوامر رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و معتقدیم ولایت پذیری هیات ها در چنین مواردی باید نشان داده شود.

وی تاکیدکرد: همه هیئت‌های مذهبی مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانند و در حال حاضر باید با شعور حسینی از این تهدید کرونایی یک فرصت طلایی ساخت.
در بیانیه شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رعایت معیارهای ستاد ملی مقابله با کرونا در عزاداری ماه محرم آمده است: «بی‌شک نقش هیئت‌های مذهبی در احیای شعائر محرم و صفر بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) فرصت‌های بسیاری به صورت طبیعی به منصه‌ ظهور می‌رسد که ایام محرم و صفر و حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان در حسینیه‌ها و مساجد و تکایا یکی از فرصت‌های طلایی است اما شرط حسینی بودن ولایت پذیر بودن است.»

شورای هیئات مذهبی پیشنهاد کرد تا در ایام ماه محرم و صفر اذان و قرآن با صدای خوش و از تربیون اماکن مذهبی و هیئت‌ها پخش شود و مجالس حضرت اباعبدالله (ع) که با حضور وعاظ و ذاکران برجسته برگزار می شود، از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی منتشر شود.

از دیگر پیشنهادهای این شورا می توان به احیا و افزایش روضه‌های خانگی، برافراشتن پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه رنگ در میادین‌ها و خیابان‌ها و سر در منازل اشاره کرد که این پرچم ها با مد نظر قرار دادن فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش باشد. همچنین فعالیت هیئت‌های مذهبی در رزمایش کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه ادامه داشته باشد.

شورای هیئات مذهبی کشور همچنین در بیانیه حود تاکید کرد: «اکنون که مسئولین دولتی کشور با همکاری شما مسئولین هیئت‌های مذهبی، مشغول مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند مجالس، محافل هیئت‌های مذهبی، نمازجمعه، مساجد، اماکن متبرکه، حرم امام رضا (ع) و سایر بقاع متبرکه، موقتاً تعطیل شده است، بعضی از تفرقه افکنان که از سوی جریانات معاند انگلیسی پشتیبانی می‌شوند با ایجاد تجمع و فراخوان قصد درگیری با مسئولان و برگزاری تجمعات در مناسبت‌های پیش رو دارند، بدون شک از نظر علمی و پزشکی در اجتماعات انتقال این ویروس ناخوانده به مردم و جامعه میسر می‌شود.

لذا پیرو دستور اکید مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین برگزاری هرگونه تجمع و فراخوان در سطح هر نقطه از کشور، بدون موافقت و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا و ستادهای استانی، تحت عنوان هیئت‌های مذهبی که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد ممنوع بوده و عواقب آن بعهده برگزارکنندگان خواهد بود و هوشیاری هرچه بیشتر ارادتمندان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شما مردم ولایت مدار در این ایام بیش از پیش ضروری است. شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور اوامر پیامبرگونه مقام عظمای ولایت فقیه امام خامنه‌ای را نصب‌العین خود قرار داده و خواستار همکاری و عمل به فرامین بیشتر معظم له است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته(جمعه) و همزمان با عید قربان، معیار در برگزاری عزاداری‌های محرم را ضوابط کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرده و افزودند: هرچه آنها لازم بدانند، باید مراعات شود. همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند؛ زیرا موضوع بسیار مهم است.

ایشان اضافه کردند: توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

اشتراک گذاری در:

برچسب‌ها:

نظر شما