شناسهٔ خبر: 41707202 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

احیای طرح تن-کیلومتر با یک دستورالعمل

نرخ بیرون آمده از دل محاسبات تن بر کیلومتر از همان ابتدا صافی راننده بوده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

در حالی که در دستورالعمل 14/ 4/ 99 دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شده «نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده  است و سایر مبالغ همچون کمیسیون دریافتی شرکت‌ها، عوارض دولتی و ... جداگانه محاسبه و به آن اضافه می‌شود»، اما برخی رانندگان از عدم اجرای این دستورالعمل خبر می‌دهند.

به گزارش تین نیوز، یک راننده کامیوندار در این زمینه گفت: نرخ بیرون آمده از دل محاسبات تن بر کیلومتر از همان ابتدا صافی راننده بوده است.

خداداد بکرانی افزود: این در حالی است که از بدو اجرا که نزدیک 2 سال از اجرایی شدن آن می‌گذرد، عملاً این امکان قانونی برای برخورد با تخلف کنندگان از این طرح به حاشیه رفته بود.

بیشتر بخوانید:

او بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین دستاورد بخشنامه 99.4.14 که توسط مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال و ابلاغ شد، احیای طرح تن-کیلومتر و برخورد با متخلفان و کسانی که این طرح را در حمل ونقل جاده‌ای دور می‌زنند، است.

به گزارش تین نیوز، بکرانی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: پیام دیگر بخشنامه این است که رانندگان و کامیونداران‌ در حمل و نقل جاده‌ای کشور به مطالبات به‌حق صنفی خود برسند.

این راننده کامیوندار گفت: امیدواریم سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری لازم را با رانندگان در زمینه گزارش عدم اجرای این دستورالعمل داشته باشند.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه

نظر شما