شناسهٔ خبر: 416977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح حمله زمینی به غزه، روی میز نظامیان صهیونیست

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد طی چند ساعت آینده ارتش بر فشارهای خود به جنبش حماس از طریق گسترش حملات هوایی خواهد افزود.

یعقوب عمیدرور رئیس سابق شعبه اطلاعات نیز ادعا کرد: «حمله زمینی به بیشتر از 13 روز نیاز ندارد و نیازی به مدت زمان طولانی نیست.»

یسرائیل کاتس وزیر ترابری اسرائیل نیز گفت: دولت باید رهبران حماس به ویژه اسماعیل هنیه و محمود الزهار را ترور کند و غزه را به دوران عصر سنگ بازگرداند تا این توانایی های موشکی را که روز به روز بر آن افزوده می شود نداشته باشد.

وزیر امور راهبردی اسرائیل نیز گفت: «‌گزینه طرح ورود مجدد به نوار غزه همچنان روی میز است و به زودی به آن عمل خواهد شد.»

98 شهید و صدها زخمی در حملات اخیر صهیونیستها

شمار شهدای حملات گسترده هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه 98 نفر و شمارزخمی ها به بیش از 670 نفر رسید.

به گزارش المیادین، 22 کودک، 15 زن و 12 فرد مسن در بین شهدای غزه دیده می شود و تاکنون 105 منزل مسکونی ویران شده است.

گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند سه نفر از اعضای این گردانها در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودرو آنها درغزه شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه اعلام کرد تاکنون 550 موضع جنبش حماس از جمله 31 تونل و 60 سکوی پرتاب موشک را در غزه هدف قرار داده و از آغاز حملات اخیر به غزه 400 تن مواد منفجره در این منطقه فرو ریخته است.

شبکه المیادین ازکمبود شدید دارو در بیمارستان های غزه خبر داد و اعلام کرد: بیست درصد از زخمی شدگان در وضع خطرناکی قراردارند.

آژیر خطر در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی به صدا در آمد

شبکه المیادین گزارش داد در پاسخ به حملات وحشیانه صهیونیستها، گروههای مقاومت فلسطینی روز چهارشنبه دهها موشک به شهرهای تل آویو، حیفا، رعیم، روحوفوت،یاد مردخای، سدوت نیگف، بیت یام، کیسوفیم، نتیفوت، بئرالسبع، عسقلان، هنیغف، اشکول، کریات ملاخی و پایگاه عین الثالثه شلیک کردند، که درپی آن در این مناطق آژیر خطر به صدا در آمد.گردان های قسام نخستین بار فرودگاه نظامی ریمون در 70کیلومتری غزه را با دو فروند موشک هدف قرار داد.

 صدای انفجار قوی منطقه گوش دان در سرزمین های اشغالی  را به لرزه درآورد.

رژیم صهیونیستی به کشته شدن حداقل 3 صهیونیست و زخمی شدن 67 نفردیگر اعتراف کرد.گزارشها حاکیست بسیاری از گردشگران خارجی رزرو خود را در هتلهای اسرائیل به ویژه هتل های تل آویو لغو کردند.

گردان های عزالدین قسام منطقه ریشون  لیتسیون را با چهار موشک ام هفتاد و پنج هدف قرار دادند. همچنین این نیروها پایگاه ناحل عوز را با یازده موشک صد و هفت بمباران کردند.

وزیر جنگ صهیونیستها به پناهگاه گریخت

پس از موشک  باران صبح امروز تل آویو شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نشست خود با فرماندهان ارتش پایان داد و بلافاصله به یکی از پناهگاه های تل آویو رفت.

ارتش رژیم  صهیونیستی روز پنجشنبه از ساکنان برخی مناطق  نوار غزه خواست  برای در امان ماندن از حملات هوایی این رژیم خانه هایشان را تخلیه کنند .

بر اساس گزارش رادیو  رژیم صهیونیستی ، ارتش  از ساکنان مناطق بیت  لاهیا، بیت حانون ، الخزاعه ، عبسان  بزرگ و کوچک ، بنی سهیلا ، منطقه رفح تل السلطان ، شابوره و الدهینیه خواست ، هر چه زودتر خانه هایشان را ترک کنند .

 ارتش رژیم اشغالگر به شهروندان اسرائیلی هشدار داد به دلیل اوضاع خطرناک حملات از ورود به مناطق یک و دو در کرانه غربی خود داری کنند.



به گزارش خبرگزاری  فرانسه از بیت المقدس ، صدای سه انفجار در شهر اشغالی بیت المقدس شنیده شد که به احتمال زیاد این شهر هدف حملات موشکی فعالان فلسطینی از نوار غزه قرار گرفته است  .

 شاهدان گفتند  همزمان با وقوع انفجارها  صدای آژیرهای خطر در شهرک یهودی نشین معالیم  ادومیم  و اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن  به صدا درآمدند .

رئاکتور هسته ای رژیم صهیونیستی در تیررس حماس

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد فلسطینی ها چهارشنبه ازغزه دو راکت شلیک کردند که نزدیک شهرک دیمونا در جنوب اسرائیل اصابت کرد و سامانه رهگیری گنبد آهنین نتوانست آنها را رهگیری کند. شبکه هفت تلویزیون اسرائیل اعلام کرد آژیر خطر در دیمونا به صدا درآمد.اسرائیل دارای دو رئاکتور هسته ای است که یکی از آنها در دیمونا در صحرای نقب واقع شده است.

شایان ذکر است این درگیری ها پس از ربوده شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن که اسرائیل حماس را مسئول آن می داند و در پی آن قتل یک جوان فلسطینی در بیت المقدس که توسط یهودیان تندرو زنده زنده در آتش سوزانده شد، آغاز شده است. این در حالی است که حماس اتهامات رژیم صهیونیستی را در این باره رد کرده است.

تحولات سیاسی بحران غزه

اعضای شورای امنیت درباره بحران غزه به نتیجه نرسیدند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل بعد از دو نشست علنی و غیر علنی صبح پنجشنبه درباره بحران غزه در حد یک بیانیه مطبوعاتی هم به نتیجه نرسیدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، در حالیکه خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد در پشت درهای شورای امنیت در انتظار خروج رئیس روآندایی ماه ژولای این شورا برای اطلاع رسانی از نتیجه نشست صبح پنجشنبه درباره بحران غزه هستند، شنیده شده است وی به جمع خبرنگاران نخواهد امد.

در بیرون از شورای امنیت گفته شد آنها فقط به چند توصیه به طرفین درگیر در غزه بسنده کرده اند که بازگشت به آتش بس سال 2012 میلادی، احترام به حقوق بین الملل، حفاظت از غیر نظامیان و بازگشت به میز مذاکرات صلح خاورمیانه، چهار محور اصلی آن است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در نامه ای به رئیس جمهور سوئیس، خواستار نشست فوری کشورهای امضا کننده توافقنامه چهارم ژنو با هدف مجبور ساختن اسرائیل به توقف تجاوزات  به مناطق فلسطینی و پایبندی به قوانین بین المللی شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: نماینده فلسطین در سازمان ملل از جامعه جهانی درخواست کرد برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل حملات رژیم صهیونیست اقدام فوری کنند.

بررسی تحولات غزه در جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پنج شنبه برای بررسی حملات صهیونیستها به مردم فلسطین در شهر جده در عربستان سعودی تشکیل جلسه می دهند. در این جلسه قرار است درباره اقدام فوری سازمان ملل متحد برای مقابله با افزایش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تبادل نظر شود.

درخواست جامعه جهانی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

نمایندگان کشورهای عربی اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند برای رسیدگی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد. نمایندگانی از جنبش غیرمتعهدها به ریاست ایران، کویت از جانب کشورهای عربی، عربستان سعودی و نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل روز چهارشنبه با رئیس شورای امنیت دیدار و گفتگو کردند. این افراد در نشستی خبری، جنایات اخیر اسرائیل ضد مردم غزه را محکوم کردند.

تظاهرات مردمی در محکومیت حملات صهیونیستها

جمعیت انبوهی از شهروندان اردنی و آمریکایی در نیویورک و کالیفرنیا و شهرهای مختلف اردن و کرانه باختری درهمبستگی با مردم غزه تظاهرات کردند. شب گذشته خیابانهای تل آویو نیز شاهد برپایی تظاهرات بود.فعالان اسرائیلی با شرکت دراین تظاهرات، به حملات اسرائیل به غزه اعتراض آن را محکوم کردند. آنها پایان سیاستهای اشغالگرانه اسرائیل را  نیز خواستار شدند وتاکیدکردند این سیاستها سبب تشدید ناامنی در منطقه می شود.

انتقاد خالد مشعل از سکوت غرب در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- با انتقاد از آمریکا و دیگر کشورهای غربی به دلیل سکوت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کرد: ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و تنها با تغییر سیاستهای رژیم صهیونیستی، حملات گردان های مقاومت پایان خواهد یافت.مشعل با اشاره به این که پیشنهاد مرزهای سال 1967 به عنوان گزینه دو کشور در حال نابودی است، تاکید کرد ملت فلسطین فرصتهای زیادی به سازمان ملل،غرب واتحادیه عرب داد ولی آنها تنها برای حمایت از جنایات اسرائیل به منطقه وارد شدند و ما چاره ای جز دفاع از خود نداریم.

عریقات: حمله به غزه برای از بین بردن آشتی ملی فلسطینی است

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه برای از بین بردن آشتی ملی فلسطینی است و باید با تقویت وحدت ملی به تجاوز اسرائیل پاسخ داد. صائب عریقات در گفتگو با العربیه گفت: حمله به غزه به صورت رسمی و با هدف قرار دادن روند آشتی فلسطینی آغاز شده است.

پایان دادن به جنگ دیگر به اراده صهیونیستها نیست

سخنگوی حماس با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی به ویژه کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیستها گفت: تاسف ما از این بابت است که هم اکنون این جنبش حماس نیست که هدف جنایات صهیونیستها قرار گرفته است بلکه مردم بیگناه فلسطین هستند.

سامی ابوزهری افزود: ما با تمام وجود در برابر اشغالگران ایستاده ایم، قدرت حماس بسیار بیشتر شده است و پایان دادن به جنگ دیگر به اراده صهیونیستها نیست.

نخست وزیر فلسطین: رژیم صهیونیستی را رسوا می کنیم

رامی الحمدَالله تاکید کرد از هیچ تلاشی برای رسوا کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه فرو گذار نمی کنیم.

الحمدَالله در کنفرانسی خبری به جنایات رژیم صهیونیستی در گلوله باران غیر نظامیان و کودکان بی گناه اشاره کرد و افزود: این اقدامات خلاف همه قوانین و معاهدات بین المللی و در راس آنها توافقنامه ژنو است.وی در ادامه از تماس با همه نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت خبر داد و افزود: ما خواستار جلسه شورای امنیت شدیم و اگر امکان چنین جلسه ای نباشد به سراغ مجمع عمومی سازمان ملل می رویم.

اعلام همبستگی بان کیمون، اولاند و مرکل با رژیم صهیونیستی

به گزارش الجزیره دبیر کل سازمان ملل در موضعی صریح حملات غزه به اسرائیل را تحریک کننده و باعث آغاز درگیری دانست و گفت: من حمله به اسرائیل را محکوم می کنم. بانکیمون همچنین از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست خویشتنداری خود را حفظ کند و به تعهدات بین المللی برای محافظت از غیر نظامیان احترام بگذارد. دبیرکل سازمان ملل از تعهدات محمود عباس بدلیل هماهنگی امنیتی با اسرائیل تشکر کرد و گفت: این هماهنگی برای استقرار آرامش مهم است.

رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان هم در گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی همبستگی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.



نظر شما