شناسهٔ خبر: 41686727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخصیص اعتبار جهت راه اندازی کارگاههای ریسندگی و رنگرزی در سیستان

رییس مرکز ملی فرش ایران از تخصیص اعتبار جهت راه اندازی کارگاههای ریسندگی و رنگرزی در سیستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، فرناز رافع که به همراه حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به استان سفر کرده است ظهر امروز در بازدید از کارگاههای تولید فرش دستباف منطقه سیستان گفت: با توجه به قدمت بافت فرش دستباف در منطقه سیستان و اینکه فرش دستباف سیستان ثبت جهانی نیز شده است ، درصدد هستیم اعتبار ارزان قیمت جهت راه اندازی کارگاههای متمرکز فرش دستباف به استان تخصیص دهیم.

فرناز رافع گفت: حفظ میزان تولید فرش دستباف و توسعه این هنر صنعت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بیمه قالیبافان در این زمینه نقش بسزایی دارد و برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته تا با همراهی نهاد ریاست جمهوری بیمه قالیبافان در قالب بیمه روستایی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرشهای تولیدی کارگاههای متمرکز فرش دستباف توسط این نهاد خریداری می شود تا مشکل بازار قالیبافان نیز مرتفع گردد.

رافع تصریح کرد: تخصیص اعتبار جهت راه اندازی فرآیند تولید و خدمات فرش دستباف از جمله ایجاد کارگاههای ریسندگی و رنگرزی از جمله برنامه های عملیاتی این مرکز است.

رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان به صدور مجوزها در بخش فرش دستباف از طریق سامانه بهین یاب اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان بافندگان و کارگاههای فعال در حوزه ی فرش دستباف را جهت خدمات رسانی بهتر شناسایی کرد.

انتهای پیام/3139

نظر شما