شناسهٔ خبر: 41669700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس:

بخش معدن نیاز به فناوری روز دارد

زنجان-نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش معدن برای ارتقای بهره‌وری نیاز مبرم به فناوری روز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی خاتمی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تنی چند از مسئولان استانی برگزار شد، از زنجان به عنوان استانی که توانسته است در زمینه تولید سنگ‌های تزئینی رتبه دوم را در کشور از آن خود کند یاد کرد و گفت: برای اینکه بتوان در عرصه معدن فعالیتی رو به جلو داشت، باید به دانش روز مجهز بود.

وی ظرفیت تولید مواد معدنی در استان زنجان را به میزان ۶۰۰ میلیون تن برآورد کرد و با اشاره به اینکه زنجان به لحاظ تولید مواد معدنی در کشور جایگاه دوازدهم را از آن خود کرده است، افزود: در زمینه استخراج مواد معدنی از معادن زنجان نیز باید گفت که در طول سال به میزان ۱۱ میلیون تن از این ذخایر برداشت می‌شود.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری روز در بخش معدن باعث خواهد شد تا شاهد ارتقای بهره‌وری در این بخش باشیم، تصریح کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که در این حوزه از تنوع گونه‌های معدنی برخوردار بوده و به عنوان تنها استانی که دارای معدن بور در کشور است، مطرح است.

خاتمی با یادآوری اینکه استان زنجان در زمینه معادن سنگ آهن نیز از ظرفیت ارزشمندی برخوردار بوده و ظرفیت قطعی استان در این بخش ۴۵۰ هزار تن است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ قلم ماده معدنی در استان زنجان برداشت می‌شود که این میزان برداشت، ضرورت توجه به فرآوری این محصولات و جلوگیری از خام‌فروشی را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه معدن مربوط به راه‌های منتهی به این بخش است، اظهار کرد: راه‌های ارتباطی مسیر پهنه‌های معدنی رو به تخریب بوده و به جرأت می‌توان گفت ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش رنگ آسفالت به خود ندیده است.

نظر شما