شناسهٔ خبر: 41663770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری نشست تخصصی کاهش میزان جرائم خشن در دادگستری تهران

نخستین جلسه بررسی راهکارهای کاهش جرائم خشن از جمله ضرب و جرح عمدی و نزاع دسته جمعی و فردی در دادگستری استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن تمجیدی، معاون پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری تهران در نخستین جلسه بررسی راهکار های کاهش جرائم خشن از جمله ضرب و جرح عمدی و نزاع دسته جمعی و فردی اظهار کرد: مطابق برنامه پیگیری اجرای طرح ارتقاء مداخلات امنیتی، انتظامی در جهت کاهش جرائم خشن در نظر داریم؛ با مطالعه دقیق و همه جانبه راه کارهای مداخله پیش از ارتکاب جرم در خصوص وضعیت جرائم توام با خشونت و بررسی اقدامات انجام شده در جهت تهیه بانک اطلاعات محله های پر خطر اقدامات لازم را بعمل آوریم.  

وی افزود: یکی از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، کاهش جرائم خشن می باشد و وظیفه پیگیری بین دستگاه ها بر عهده این معاونت قرار دارد و با توجه به اینکه هرکدام از دستگاه ها در این زمینه وظیفه و نقشی خاص بر عهده دارند در صورت انجام وظایف آمار خشونت در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر درگیری ها در شهر و شهرستان های استان تهران افزایش پیدا نموده و نیاز است از ظرفیت دستگاه ها برای بحث کنترل و کاهش خشونت استفاده شود و ضرورت دارد دستگاه های مربوطه  هشدارهای لازم را به آحاد جامعه ارائه نمایند./ انتهای پیام

 

نظر شما