شناسهٔ خبر: 41655078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

حزب‌الله چگونه قواعد بازی را به نفع خود تغییر داد

خودزنی صهیونیست‌ها

مسوولان صهیونیست روز دوشنبه مدعی شدند که در مرزهای جنوبی لبنان، نظامیان این رژیم با نیروهای حزب‌الله درگیر شدند و تمام توان رسانه‌ای خود را برای القای پیروزی وهمی به کار بستند، ولی واقعیت این است که حزب‌الله قواعد درگیری تازه‌ای تحمیل کرده است.

صاحب‌خبر -


از ادعا تا واقعیت
برخی منابع صهیونیستی عصر دوشنبه مدعی شدند که ارتش این رژیم با نیروهای حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان درگیر شده است اما حزب‌الله ساعاتی پس از گزارش‌ رسانه‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی ضمن رد این ادعا، تأکید کرد که هیچ درگیری یا تیراندازی‌ای از سوی مقاومت اسلامی صورت نگرفته است. حزب‌الله در بیانیه یادشده گفت که تلاش دشمن برای «ایجاد پیروزهای توهم‌آمیز و دروغین» علت ادعاهای رژیم صهیونیستی بوده است. در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است: به نظر می‌رسد حالت رعب و وحشتی که ارتش اشغالگر صهیونیست و صهیونیست‌ها در مرز لبنان در آن به سر می‌برند و وضعیت آماده‌باش شدید و نگرانی زیاد از واکنش مقاومت به سبب جنایت دشمن در شهادت برادر مجاهد علی‌کامل‌محسن و نیز ناتوانی دشمن از قصد و نیت مقاومت باشد. همه اینها سبب شده تا دشمن به شکل بحران‌زده در عرصه میدانی و رسانه‌ای بر حسب قاعده «هر صدایی بشنوند بر زیان خویش پندارند» عمل کند.
 لیبرمن: حرف نصرالله، حرف است
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رییس حزب «اسرائیل خانه ماست» به فلج شدن منطقه شمالی در فلسطین اشغالی از بیم حزب‌الله واکنش نشان داد و گفت: «متاسفانه نصرالله ثابت کرد که حرفش، حرف است و به آن عمل می‌کند؛ یعنی چشم در مقابل چشم و دندان برابر دندان؛ یک عضو حزب‌الله در دمشق کشته شده است و کل شمال فلج شده است.» بعد از حادثه امنیتی خودساخته توسط رژیم صهیونیستی در مرز لبنان-فلسطین اشغالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای کاهش ابعاد خودزنی دیروز از مناطق شمالی بازدید کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای حفظ آبرو، حادثه دیروز را «مهم» خواند، در ادامه سعی کرد آن را به گردن ایران بیندازد و ادعا کرد: «تمام چیزی که هم‌اکنون رخ می‌دهد، نتیجه تلاش ایران و بازوهایش در لبنان است». نتانیاهو در راستای تهدیدهای توخالی علیه ایران و حزب‌الله مدعی شد: «اسرائیل به مقابله با تلاش‌های ایران برای تثبیت نظامی در این منطقه، ادامه می‌دهد. ارتش برای هر سناریویی آماده است و ما هر کاری برای دفاع از خود انجام می‌دهیم.»
 روایت جعلی صهیونیست‌ها
روزنامه الکترونیک رأی‌الیوم نیز به این روایت جعلی صهیونیست‌ها پرداخت و نوشت: «ترس، ناآرامی، اضطراب، نگرانی، بیانیه‌های متناقض و رسانه‌های اجیرشده در خدمت روایت صهیونیستی و سران رژیم اشغالگر؛ از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر گرفته تا بنی گانتز، وزیر جنگ». رأی‌الیوم درباره نشست خبری نتانیاهو و گانتز گزارش داد كه این نشست سه‌دقیقه به طول انجامید. خبرنگاران حق نداشتند سؤال بپرسند. همین مساله شک و شبهات را درباره صحت و سقم روایت صهیونیست‌ها از رخدادهای روز گذشته افزایش می‌دهد؛ به ویژه اینکه نتانیاهو به همه وزرای صهیونیست دستور داد به این مساله نپردازند. به گزارش این روزنامه، رژیم صهیونیستی در مقابله با حزب‌الله با مشکل مواجه شده و درباره ترس و نگرانی این رژیم همین نکته کافی است که هزاران صهیونیست که در سواحل «البصه» در نزدیکی مرزهای شمالی حضور داشتند، برای لحظاتی پنهان شده و شمار زیادی نیز از منطقه متواری شدند.
بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی در سطوح سیاسی و امنیتی، متخصصان، کارشناسان و تحلیلگران زیادی را روانه تلویزیون کرده است تا بتواند از ماجرای روز گذشته، روایت خود را تقویت کند، ولی ساکنان اراضی اشغالی هیچ اعتمادی به اظهارات سران این رژیم ندارند. رأی‌الیوم در ادامه نوشت، زمانی که حزب‌الله با صدور بیانیه، روایت صهیونیست‌ها را تکذیب کرد، مساله درگیری با نیروهای حزب‌الله در رسانه‌های صهیونیستی، از نظر پوشش خبری، در رده سوم قرار گرفت و بیشتر رسانه‌ها، مساله انتخابات و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را پوشش دادند. باوجود محدودیت‌هایی که صهیونیست‌ها درمورد اظهارنظر درباره این درگیری وضع ‌کردند، ولی «یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت در صفحه توییتر خود نوشت: «چه کسی این باند «خرابکار» سه، چهار نفره را در روشنایی روز برای انجام یک عملیات می‌فرستد، آن هم زمانی که ارتش «اسرائیل» در آماده‌باش و آمادگی کامل قرار دارد!» وی ادامه داد: «چگونه ارتش اسرائیل نتوانسته افراد این باند را بکشد؟... نشست خبری نتانیاهو و گانتز، چیزی اضافه نکرد كه چرا هیچ ویدئویی از این عملیات نمی‌بینیم؟ چه اتفاقی آنجا رخ داد؟» «کوبی ماروم» از نظامیان بازنشسته رژیم صهیونیستی که یک فرمانده بلندپایه در جبهه شمال بوده است نیز گفت: «حزب‌الله قواعد درگیری تازه‌ای تحمیل کرده و قواعد بازی را تغییر داده است. این زمان برای تغییر وضعیت، غیرعقلانی و غیرقابل‌پذیرش است... اسرائیل نمی‌تواند در جبهه شمالی با گروهی مقابله کند که یک دولت را به طول کامل در ترس فرو می‌برد.»
 ارتش اسرائیل هنوز در آماده‌باش است
خبرنگاران مسائل نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز سه‌شنبه مدعی شدند که شک و شبهه زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه حزب‌الله به همین میزان بسنده خواهد کرد؛ خاصه اینکه وضعیت آماده‌باش ارتش صهیونیستی همچنان ادامه دارد. بر همین اساس روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داد كه «دستگاه نظامی [اسرائیل] از اینکه هنوز ممکن است حزب‌الله به ارتش [اسرائیل] حمله کند، نگران بوده و حالت آماده‌باش خود را حفظ کرده است.» وبگاه عبری‌زبان «یدیعوت آحاونوت» نیز نوشت که تل‌آویو از طریق مقام‌ها و واسطه‌های بین‌المللی مجددا به حزب‌الله پیام داده که به دنبال آغاز جنگی جدید نیست. رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گذشته از افزایش نگرانی و ترس مقامات این رژیم از پاسخ جنبش حزب‌الله به شهادت یکی از نیروهایش خبر داده و اعلام کرده بودند كه به محض اینکه حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای از شهادت یکی از رزمندگان خود در سوریه به نام «علی کامل محسن» خبر داد، دستگاه‌های امنیتی این رژیم سطح آمادگی خود را از ترس پاسخ حزب‌الله بالا بردند. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که حزب‌الله به شهادت این رزمنده خود واکنش دهد.
 وعده انتقام
مقاومت اسلامی لبنان عصر روز سه‌شنبه گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که شهید محسن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق سوریه به شهادت رسیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند اینکه حزب‌الله شهادت نیروی خود را رسانه‌ای کرده است بدین معناست که آنها «پاسخ خواهند داد». 

نظر شما