شناسهٔ خبر: 41646103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت اردبیل:

33 واحد صنفی متخلف در اردبیل پلمب شدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: 33 واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در کرونا را رعایت نکرده بودند پلمب و تعطیل شدند.

صاحب‌خبر -


عدالت خسروی ۷مرداد در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: این واحدهای صنفی که وضعیت قرمزی از حیث شیوع کرونا دارند به دلیل تخلفات مکرر به رغم هشدارهای مسئولان بهداشتی فعالیت داشتند که با همکاری مجموعه‌های قضائی نسبت به پلمپ و ارجاع پرونده‌های آنها به مراجع قضائی اقدام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته و با بازدیدهایی که اکیپ‌های بهداشتی انجام دادند 14 واحد در روز گذشته و 19 واحد نیز امروز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل افزود: با تصمیم ستاد کرونای شهرستان اردبیل فعالیت برخی از صنوف در شهر اردبیل ممنوع است که تالارها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های ورزشی، کلاس‌های تقویتی کنکور و زبان‌سراها از جمله این مجموعه‌های خدماتی است.
خسروی ادامه داد: از 33 واحد صنفی پلمپ شده در اردبیل 25 واحد قهوه‌خانه، 7 واحد آرایشگاه زنانه و یک واحد نیز تالار است که نباید این مجموعه‌ها فعالیتی در این ایام داشته باشند.
وی بیان کرد: یکی از این تالارها اقدام به میزبانی مراسم عروسی کرده بود که با دستور قضائی این تالار پلمب شد.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل به فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت این کار اشاره کرد و گفت: اهالی اردبیل از تجمع در مکان‌های پرتراکم به شدت پرهیز کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را بین 1.5 تا دو متر رعایت کنند.
خسروی استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها را به مدت 30 ثانیه یادآور شد و افزود: همکاران ما در بهداشت شهرستان با نظارت و کنترل اجازه نخواهند داد تا برخی از واحدها و اصناف فعالیت کرده و اسباب شیوع بیماری کرونا را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: از طریق اتحادیه‌ها و اتاق اصناف پیگیر تعطیلی صنوف پرخطر هستیم و تا زمانی که وضعیت شهر اردبیل به حالت سفید بازنگشته هیچ یک از این واحدها اجازه فعالیت نخواهند داشت.
انتهای پیام

نظر شما