شناسهٔ خبر: 41635267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله‌زده هجدک

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده حوالی هجدک در استان کرمان به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۴.۸ ریشتری در زلزله حوالی هجدک در استان کرمان با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر به منطقه وقوع این زمین لرزه اعزام و پس از حضور در منطقه یادشده مشغول ارزیابی و بررسی خسارات احتمالی این زمین لرزه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به محض کسب اخبار جدید از منطقه زلزله زده و نیاز به حضور تیم های امدادی گروه های امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت های روانی برای ارایه خدمات امدادی به مصدومان احتمالی به منطقه یاد شده اعزام خواهند شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه و ۳۷ ثانیه حوالی هجدک در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون این زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۵۷.۳۸ و عرض جغرافیایی ۳۰.۸۱ ثبت شده است.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین لرزه ۳۷ کیلومتری هجدک (کرمان)، ۵۰ کیلومتری چترود (کرمان) و ۵۳ کیلومتری شهداد (کرمان) گزارش شده است.

همچنین نزدیکترین مراکز استان به کانون زلزله ۶۵ کیلومتری کرمان و ۲۸۶ کیلومتری بیرجند ثبت شده است.

هنوز از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی نشده است.

نظر شما