شناسهٔ خبر: 41635174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم مطالبه‌گری اجتماعی در نمازجمعه/ حضور جوانان نیازمند پویایی ستادهاست

مسؤول امور جوانان ستاد نماز جمعه کاشان گفت: مطالبه گری‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه نمازجمعه قرار گیرد و قرارگاه‌های نماز جمعه باید ایمان، بصیرت، اراده خستگی‌ناپذیر، مسؤولیت‌پذیری و امیدآفرینی را در جامعه منتشر کنند.

صاحب‌خبر -

سیداصغر خادم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: محور و رکن خطوط ترسیمی و راهبردی نظام اسلامی که در بیانیه گام دوم و گام نهایی انقلاب توسط مقام معظم رهبری بیان شده جوانان هستند و از این رو باید برای حضور جوانان و نوجوانان در نمازجمعه و همچنین ستادهای نمازجمعه برنامه‌ریزی شود تا هدایت‌گری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قلب فرهنگی شهر، اجرایی و نهادینه شود.

مسؤول امور جوانان ستاد نماز جمعه کاشان گفت: مهمترین نقشه دشمن تغییر سبک فرهنگ، اخلاق و سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم خصوصاً جوانان است و از این رو باید برای حضور بیشتر و بهتر آنان در کانون اصلی وحدت و اقتدار جامعه برنامه‌ریزی شود و این امر پویایی ستادهای نماز جمعه را می‌طلبد.

وی افزود: نمازجمعه به عنوان نماد وحدت اقشار جامعه باید بتواند همانند یک قلب سالم در بدن انسان، عناصر فرهنگی و ارزشی را در جامعه هدایت کند و برای معضلات و مشکلات فرهنگی چاره‌اندیشی و ارائه راهکار نداشته باشد.

 خادم خاطر نشان کرد: جایگاه نمازجمعه، به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و همه می‌دانیم اصطلاح قرارگاه مربوط به امور نظامی و مبارزه است و این تعبیر این را می‌رساند که نظام اسلامی در حال جنگ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است و اگر این مبارزه را باور کنیم باید برای حضور جوانان در نماز و ستادهای نماز جمعه برنامه داشته باشیم.

مسؤول امور جوانان ستاد نماز جمعه کاشان با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری افزود: مطالبه گری‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه نمازجمعه قرار گیرد و قرارگاه‌های نماز جمعه باید ایمان، بصیرت، اراده خستگی‌ناپذیر، مسؤولیت‌پذیری و امیدآفرینی را در جامعه منتشر کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

نظر شما