شناسهٔ خبر: 41626362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قاسمی پوربا اشاره به شیوع بحران کرونا:

دانشگاه‌های مریوان ظرفیت برگزاری کنکور کارشناسی ارشد را دارند

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دانشگاه های مریوان ظرفیت برگزاری کنکور کارشناسی ارشد را دارند، گفت: ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مریوان مشهود است.

صاحب‌خبر -

شیوا قاسمی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در حوزه انتخابیه مریوان  باتوجه  به شیوع بیماری کرونا در  کشور،گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه های مریوان برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به صورت حضوری در حوزه انتخابیه را مناسب توصیف کرد.

 نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  چنانچه آزمون کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار شود، باتوجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر افزایش مراکز برگزاری آزمون و جمعیت بالای داوطلبان شهرستان های مریوان و سروآباد، دانشگاه های مریوان پتانسیل و نیروی انسانی لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی را جهت برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دارند.

قاسمی پور از احتمال لغو کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد و افزود: پس از برگزاری نشست های متعدد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر علوم مقرر شد در راستای ماده ۴ شورای سنجش و پرشدن ظرفیت های خالی دانشگاه ها، این آزمون لغو و پذیرش براساس سوابق تحصیلی دوره کارشناسی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد صورت پذیرد.

 نماینده مردم مریوان  در مجلس همچنین  از تدوین طرح لغو کنکور ارشد ۹۹  در مجلس خبر داد و تصریح کرد: این طرح توسط اعضای کمیسیون آموزش تدوین و در قالب طرح دو فوریتی تقدیم مجلس می شود که در صورت رای آوردن برای اولین بار برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به صورت حضوری لغو خواهد شد.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص برگزاری کنکورهای سراسری و دکتری یادآورشد: هنوز در خصوص عدم برگزاری این آزمون ها تصمیم جدیدی گرفته نشده و این آزمون ها با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در زمان معین شده برگزار خواهد شد./

پایان پیام

نظر شما