شناسهٔ خبر: 41623074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از ابتدای سالجاری تاکنون؛

مشترکان خانگی هرمزگان ۶۵ درصد برق مصرف کردند

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار مگاوات برق در استان مصرف شده که حدود یک میلیون و ۷۲۲ هزار مگاوات معادل ۶۵ درصد کل مصرف مربوط به مشترکان خانگی است.

صاحب‌خبر -

هاجر عبدی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بیشترین مصرف بخش خانگی در بخش‌های سرمایشی است که مشترکان در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، هزینه برق آن‌ها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. 
وی بیان داشت: اوج مصرف برق امسال در ۲۵ تیرماه اتفاق افتاد که به ۲ هزارو ۳۱۵ مگاوات رسید که با تداوم موج گرما احتمال افزایش بار شبکه همچنان وجود دارد. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اظهارداشت: البته هفته گذشته نیز اوج مصرف به ۲ هزارو ۲۹۵ مگاوات بود که بازهم از سقف اعلام شده از سوی شرکت توانیر فراتر رفت.
 عبدی اضافه کرد: درحال حاضر ۷۱۱ هزار مشترک از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند که مصرف برق آن‌ها نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است. 
وی ابرازداشت: یکی از راه ها برای پاسخگویی به این میزان رشد مصرف، ساخت و توسعه نیروگاه های تولید برق و ایجاد تاسیسات جدید است که برای این کار سرمایه گذاری زیادی لازم است.
وی اظهارداشت: راه دوم مدیریت مصرف برق است که باعث می‌شود با کمترین میزان هزینه، از سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد تاسیسات جدید برای زمان محدودی که تنها در فصل گرم رخ می‌دهد و افزایش مصرف را باعث می‌شود، جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: امسال ۱۰ هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان منعقد شده تا مصرف خود را از ساعت‌های بعداز ظهر به ساعات قبل یا پس از آن منتقل کنند و در ازای آن از مشوق های این شرکت بهره مند شوند.
وی تاکیدکرد: می‌توان با روش‌های بسیار ساده بدون این که رفاه خانواده کاهش یابد، مصرف برق را مدیریت کرد به طوری که اگر در منازل استفاده از  وسایل پرمصرف برقی را به ساعت‌های ابتدایی صبح یا ساعت‌های پایانی شب موکول کنند، باعث کاهش مصرف برق خواهدشد.
عبدی خاطرنشان کرد: تنظیم کولرهای گازی روی درجه ۲۴ نیز از دیگر راهکارهایی است که هر کدام می‌تواند تا ۲۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهد.

نظر شما