شناسهٔ خبر: 41612662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قالیباف:

در اجرا سازي قوانين دخالت‌هاي جدي و اساسي داريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس مجلس قانون گذاری و نظارت را دو وظیفه اصلی مجلس خواند و گفت: اولویت مجلس یازدهم نظارت است؛ ما در اجرا دخالتی نداریم، ولی در اجرا سازی قوانین طبق وظیفه دخالت‌های جدی و اساسی داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمدباقر قالیباف در مراسم تودیع و معارفه روسا و دادستان‌های پیشین و جدید دیوان محاسبات کشور، خطاب به آقای بذرپاش رئیس جدید این دیوان تصریح کرد: هر چه بود گذشت؛ از امروز عمل شما در پیشگاه خداوند متعال، نمایندگان مردم و چشم‌های یکایک ملت عزیز ایران قرار دارد و آن‌ها براساس عمل شما قضاوت خواهند کرد.
وی افزود: امیدواریم که در عمل نیز ثابت کنید که از فرزندان گام دوم انقلاب هستید و این با حرف و رسانه نمی‌شود بلکه خواسته یکایک ما در مجلس از شماست.
اقای قالیباف افزود: به عنوان خدمتگزار نمایندگان مجلس و مردم مکلف هستم از قانون دفاع کنم و آن را مو به مو پیش ببرم.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: به مردم عزیز عرض می‌کنم که فرآیند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفته است و نمایندگان در رقابتی جدی و مومنانه و با رای قابل توجهی رئیس و دادستان دیوان محاسبات را انتخاب کردند.
وی با اشاره به برخی رقابت‌های ناپسند افزود: رقابت در تعیین رئیس و دادستان دیوان محاسبات بسیارجدی، منصفانه و ایثارگرانه اتفاق افتاد و من موظف هستم انتخاب مجلس شورای اسلامی را پاس بدارم و از آن حمایت کنم و ان شاء الله این دو برادر عزیز (رئیس و دادستان دیوان محاسبات) با کار و تلاش شان بر انتخاب درست مجلس صحه می‌گذارند.
آقای قالیباف قانون گذاری و نظارت را دو وظیفه اصلی مجلس خواند و گفت: اولویت مجلس یازدهم نظارت است؛ ما در اجرا دخالتی نداریم، ولی در اجرا سازی قوانین طبق وظیفه دخالت‌های جدی و اساسی داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: نظارت بر اجرای قانون، وظیفه ذاتی ماست امروز بیش از هر زمانی به این مهم نیاز است. در نگاهی به وظیفه قانونی و ابزاری که در اختیار داریم، می‌بینیم که دیوان محاسباتی وجود دارد که نقش کلیدی و اساسی در نظارت دارد.

نظر شما