شناسهٔ خبر: 41609058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

اسکله بندر ملوانی سیریک به تجاری تبدیل می شود

سیریک - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله بندر ملوانی سیریک یکی از بهترین بنادر برای صادرات است که تبدیل این بندر از ملوانی به تجاری با فعالیت صادراتی مورد توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی کرجی ران صبح دوشنبه در حاشیه‌ای بازدید از اسکله بندر کوهستک اظهار کرد: ارتقاء اسکله بندر ملوانی سیریک به تجاری یکی از دغدغه های لنج داران سیریکی واز اولویت های سازمان بنادر استان است.

محمدی کرجی ران افزود: در آینده ای نزدیک به منظور ایجاد اسکله بندر تجاری در سیریک، اداره بنادر پرسنل و کارکنان خود را در این اسکله مستقر می کنند.

وی اضافه کرد: با تجاری شدن بندر سیریک حجم صادرات دام زنده، تولیدات کشاورزی و همچنین معدنی از این بندر چند برابر خواهد شد و واردات کالا نیز به صورت کاملاً" رسمی انجام می شود، هر چند که اسکله بندر سیریک هم اکنون بندر ملوانی بوده و واردات وصادرات کالایی که در این بندر انجام می شود به صورت ملوانی و سنتی است.

محمدی کرجی ران از مزیت‌های واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی بیان کرد و گفت: تقریباً همه کارهای مطالعات مربوط به واگذاری بندر سیریک به بخش خصوصی انجام داده‌ایم و مدل‌های واگذاری به بخش خصوصی را فراهم نموده ایم. و به دنبال سرمایه گذار هستیم و آمادگی این داریم که قراردادها را با سرمایه‌گذاری برقرار کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برخی فعالیت بندری و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری اسکله بندر سیریک اشاره کرد و افزود: ارتقائ بندر ملوانی سیریک می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند که انتظار می‌رود همکاریهای لازم جهت بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر پیگیری شود و دستگاه‌های متولی نیز در این راستا همکاری لازم را با سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال اسکله گردشگری در شهر بندر کوهستک به بهره برداری می رسد تصریح کرد: در ۲ هفته آینده استارت اسکله گردشگری به طول ۲۰ متر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در شهر بندر کوهستک زده خواهد شد.

نظر شما