شناسهٔ خبر: 41601635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مورچه ها پزشکان طبیعت

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: وجود مورچه‌ها بر روی درختان و گیاهان نه‌تن‌ها مضر نیست بلکه از ابتلای آن‌ها به ۱۴ نوع بیماری پیشگیری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ افشین شورچه رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:تحقیقات جدید نشان می‌دهد وجود مورچه‌ها در باغات و اراضی برای محصولات کشاورزی بسیار مفید است وجود مورچه‌ها بر روی درختان و گیاهان نه‌تن‌ها مضر نیست بلکه از ابتلای آن‌ها به ۱۴ نوع بیماری پیشگیری می‌کنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مورچه‌ها به تعداد زیادی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و به طور دائم در ارتباط نزدیک با همدیگر هستند همین مسئله سبب ابتلای آن‌ها به بیماری‌های واگیر می‌شود.

او ادامه داد:به همین دلیل غدد بدن مورچه‌ها یک سری آنتی‌بیوتیک‌ها را در بدن آن‌ها ترشح می‌کنند که علاوه بر اینکه برای مورچه‌ها مفید است سبب می‌شود این آنتی‌بیوتیک به پا‌های مورچه‌ها انتقال یابد و در نهایت به گیاهان مختلف منتقل شود.

شورچه اضافه کرد: این آنتی‌بادی‌ها جلوی ابتلای محصولات به بیماری‌های گوناگون را می‌گیرد، لذا در سطح باغات و مزارع این موجودات که به وفور در سطح باغات هستند نه تنها ضرر ندار بلکه برای مزارع مفید نیز است.
انتهای  پیام/ز

نظر شما