شناسهٔ خبر: 41601579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موضوع مترو و اخذ عوارض آلایندگی، سرفصل مطالبات شهرداری تبریز از دولت است

شهردار تبریز گفت: پرداخت اوراق مشارکت مترو و اخذ عوارض آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه، مهمترین مطالبات شهرداری تبریز از دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز  در جلسه همفکری نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تبریز، اظهار کرد: نزدیک به هزار میلیارد تومان از پتروشیمی و پالایشگاه تبریز طلب داریم که از سال ۹۲ تاکنون پرداخت نشده است، در حالی که باید پتروشیمی یک درصد فروش خود را به شهرداری پرداخت کند.

او  ادامه داد: آلایندگی موجود در سطح شهر، بر اثر فعالیت این دو مرکز به وجود آمده و با تکذیب آن مشکلی حل نمی‌شود.

او  با اشاره به کاهش هزینه‌ها در دوره پنجم شورای شهر، بیان کرد: در این دوره تمامی بدهی‌های دوره‌های قبلی مدیریت شهری پرداخت شده و در کنار این در سایه تلاش همکاران مبنای درآمد شهرداری را تراکم فروشی قرار نداده‌ایم.

شهردار تبریز با اشاره به پیشگیری از تغییر کاربری فضای سبز، خاطرنشان کرد: با این‌که درآمد شهرداری تبریز از محل تغییر کاربری‌ها به فصای سبز منتفی شده، اما علاوه بر آن چند واحد مسکونی را نیز تملک و با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل کرده‌ایم.

شهین باهر ساماندهی امور املاک متعلق به شهرداری را از دیگر فعالیت‌های چشمگیر این دوره از شورای شهر و شهرداری تبریز برشمرد و افزود: سه هزار میلیارد تومان از املاک بلاتکلیف شهرداری را به مجموعه بازگردانده‌ایم و از دیگر اقدامات مهم و قابل توجه، اخذ سند تک برگی برای املاک شهرداری از جمله عمارت ساعت است.

او  مهمترین دستاورد شورای پنجم و شهرداری تبریز را کسب دوباره اعتماد عمومی مردم به این مجموعه عنوان کرد و گفت: به اذعان همه عزیزان به نسبت چهار سال پیش نگاه مردم به شورا و شهرداری بهبود یافته است.

او مبارزه با فساد را بخش دیگری از کارنامه مدیریت شهری خواند و افزود: در موضوع مبارزه با فساد به صورت جدی در این سه سال ورود کردیم و با حذف واسطه‌ها تمامی مبادی سوءاستفاده بسته شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: در این سه سال هیچ قرارداد و پیمانی را بدون ترک تشریفات واگذار نکردیم و تمامی قرارداد‌های شهرداری و جزئیات آن اعم از آگهی مناقصه، مبلغ قرارداد و مدت قرارداد در سایت شهرداری تبریز برای بازدید عموم قابل مشاهده است.

شهین باهر خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد شفافیت و کسب اعتماد عمومی مردم و قطع ارتباطات ناسالم است و این امر مستلزم هزینه‌هایی بود که در این مدت پرداخت کردیم.

او  با اشاره به کاهش سهم شهرداری‌ها در بودجه دولت، یادآور شد: شهرداری‌ها تمامی بستر‌های فعالیت شهری به جز سه درصد ارزش‌افزوده را فراهم کرده‌اند که این رقم نیز همه ساله در حال کاهش بوده و درآمدی از این محل ندارند.

او  ادامه داد: به عنوان نماینده شهرداران کشور پیشنهاد ما این است که نگذاریم سهم شهرداری‌ها در بودجه از ۳۰ درصد کم شود.

شهردارتبریز با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای اخذ سهم شهرداری‌ها و اعتبارات دولتی برای انجام پروژه‌ها، تأکید کرد: نمایندگان مجلس با مراجعه به وزارتخانه‌های مختلف علاوه بر پیگیری مطالبات قانونی شهرداری، در موضوع جذب اوراق مشارکت و امتیاز‌های دولتی نیز مجوز‌های لازم را اخذ کنند، چرا که ما ۱۳۰ میلیاردتومان برای خرید اتوبوس درخواست کردیم و تنها برای ۴۵ میلیاردتومان آن مجوز صادر شد.

او  افزود: در شهر‌های دیگر با پیگیری نمایندگان مجلس، مجوز‌های لازم و اعتبار‌های دولتی را دریافت می‌کنند که ما نیز انتظار داریم نمایندگان محترم استان در این راستا همیار ما باشند.

انتهای پیام/

نظر شما