شناسهٔ خبر: 41600456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار کرمان: زیرساخت‌های گردشگری مزار سردار دلها تقویت می‌شود

کرمان- ایرنا - شهردار کرمان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گردشگری مزار سردار دلها گفت: به‌منظور ارائه خدمت به زائران مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، چهار مجتمع خدماتی بهداشتی در گلزار شهدای کرمان احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمهران عالم‌زاده روز یکشنبه در نشست تقویت زیرساخت‌های گردشگری مزار سردار دلها ضمن تشکر و قدردانی از وزارت میراث فرهنگی در ساخت مجتمع خدماتی بهداشتی در مجموعه گلزار شهدای کرمان گفت: تمامی علاقه‌مندان به سردار شهید قاسم سلیمانی می‌خواهند سهمی در خدمت‌رسانی به زائران این شهید بزرگوار داشته باشند و شهرداری کرمان نیز هر اقدامی که نیاز باشد، انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، تعداد زائران مزار شهید سلیمانی به میزان وضعیت عادی نیست و ما باید قبل از بازگشت به شرایط عادی، تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به انبوه زائرانی که قصد سفر به کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی را دارند، بیاندیشیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی مشاور، مجتمع‌های خدماتی بهداشتی مورد نظر، طی مدت کوتاهی ساخته شوند زیرا پیش از نخستین سالگرد این شهید گرانقدر باید نشان دهیم چه اقداماتی در این یک سال انجام شده و امیدواریم نهادها و ستادهای درگیر این موضوع نیز تا قبل از سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اقدامات خود را آغاز کرده و تا حد امکان به بهره‌برداری برسانند.

وی عنوان کرد: آستان قدس رضوی هم برای ساخت مجموعه‌ای در محدوده گلزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام آمادگی کرده، ضمن اینکه خانواده این شهید گرانقدر هم قصد ساخت یک زائرسرا برای افراد بی‌بضاعت را دارند که پیگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای ساخت این بنا هستیم.

۹۰۰ هزار نفر برای بازدید از مزار سپهبد شهید سلیمانی ثبت‌نام کردند

نماینده ستاد سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۹۰۰ هزار نفر در قالب طرح راهیان نور برای سفر به کرمان ثبت‌نام کرده بودند که سفر آن‌ها با شیوع کرونا لغو شد، اما باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای اسکان و خدمت‌دهی به بیش از این تعداد مسافر انجام دهیم.

سردار عسکری تصریح کرد: از شهرداری و سایر متولیان می‌خواهیم زمین مورد نظر را تا ابتدای شهریورماه در اختیار شرکت مجری طرح قرار دهند تا ساخت آن قبل از آیین سالگرد شهادت ایشان به پایان برسد.

تقویت زیرساخت‌های گردشگری مزار سردار دلها

مهدی نیکویی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: چهار مجتمع خدماتی بهداشتی ذکر شده پس از ساخت، تحویل متولی مجموعه مزار سردار سلیمانی و گلزار شهدای کرمان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی هم اضافه کرد: قرار است ۲ سرویس بهداشتی به مساحت ۱۶۰ متر و یک مجتمع رفاهی خدماتی ۲۵۰ متری شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه در مسیر مزار شهدا ساخته شود. 

خشایار نیکزادفر افزود: ساخت هر یک از ۲ سرویس بهداشتی، یک میلیارد تومان و ساخت مجتمع رفاهی خدماتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

همچنین در این نشست صحبت‌هایی درخصوص طرح پارک گردشگری و پیاده‌راه سردار شهید قاسم سلیمانی مطرح شد. 

شهردار کرمان در این خصوص گفت: مساحت پارک گردشگری ۱۱۰ هکتار است و در قالب آن یک پیاده‌راه مشابه پل طبیعت تهران اجرا می‌شود.

عالم‌زاده افزود: تراموای شهر کرمان که به‌طور جدی پیگیر اجرای آن هستیم، در سه محور میدان آزادی تا فرودگاه، میدان آزادی به میدان شهدا (مشتاق) و از میدان شهدا تا مزار شهدا ساخته خواهد شد.

در پی اعلام آمادگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص ساخت چند مجتمع خدماتی بهداشتی شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه در گلزار شهدای کرمان به‌منظور ارائه خدمت به زائران مزار سردار شهید قاسم سلیمانی، نشستی با حضور شهردار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، نماینده وزارت میراث فرهنگی، نماینده ستاد اجرایی سردار شهید قاسم سلیمانی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در دفتر شهردار کرمان برگزار شد.

در این نشست مقرر شد هماهنگی‌های لازم در رابطه با اعطای انشعابات آب، برق و گاز مورد نیاز در ساخت مجتمع‌های خدماتی بهداشتی با مدیران هر یک از این سازمان‌ها انجام شود.

همچنین در پایان این نشست صحبت‌های اولیه درخصوص ساخت زائرسرا در مجموعه اطراف گلزار شهدای کرمان مطرح شد.

نظر شما