شناسهٔ خبر: 41600271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

آرمان حاج قاسم باید توسط پیشکسوتان دفاع مقدس به نسل کنونی منتقل شود

سردار معروفی با اشاره به اینکه لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس، بهترین ها برای انتقال آرمان های شهید سلیمانی به نسل کنونی هستند؛ گفت: همه بدانند این لشکر به هیچوجه هیچ اقدام سیاسی نمی کند و ما آن را فدای هیچ فرد و حزب سیاسی نخواهیم کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، یکشنبه(۵ مرداد) در آیین افتتاح لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس مزین به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد، نقش لشکر ۴۱ ثارالله و فرمانده شهیدش حاج قاسم سلیمانی در این عملیات را یادآوری کرد و گفت: اما متأسفانه در موزه ای که در منطقه مرصاد گذاشته شده اسمی از لشکر۴۱ ثارالله نیست و باید نقش لشکر و فرمانده عزیزش دیده شود زیرا وقتی مکتوبات و آثاری نباشد کسی نمی تواند نقشی تعریف و بازگو کند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: امروز روزی است که دشمن با حرکت جدی منافقین برای نابودی نظام نقشه کشیده بود اما با هوشمندی رزمندگان خنثی شد و نقش شهیدان سلیمانی و شوشتری و صیاد را نباید نادیده گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه بنده ۵ روز قبل از آن در ۳۱ تیر اسیر شدم اما تحلیل ها را که می دیدیم و مجلات را می خواندیم می فهمیدیم‌ چه اتفاقی افتاده؛ گفت: لشکر ۴۱ ثارالله در هر نقطه ای وارد عمل شد بعنوان لشکری پیروز، قدرتمند و با تدبیر بود که آن را مرهون فرمانده لایقش و مجموعه ثاراللهیان بود که با همه وجود تبعیت امام خویش می کردند.

 

سردار معروفی با بیان این نکته که هیچگاه سستی در این فرمانده دیده نشد؛ نه در نبرد، نه در میدان مین، نه در عبور از دشمن، اظهارداشت: هر چه دیدیم صفا و صمیمیت و بزرگی بود؛ او در ماموریت نظام جدیت و در دوستی ها صمیمیت و رفاقت خاص داشت و امیدواریم راه او را که امروز صاحب مکتب است ادامه دهیم.

 

وی افزود: ما برای مکتب حاج قاسم ۳۰ نظام تعریف کردیم؛ از اعتقادی تا ولایی و سیاسی و اقتصادی و...در هر عرصه ای ورود می کنی استثنائات را می بینی و دست او در دست حجت خدا( امامین انقلاب) بود و برای عملی کردن مکتب او که مکتب اهل بیت و عاشورا و امام و رهبری است، اولی ترین افراد برای این امر کسانی هستند که در این مکتب ذوب شدند و عاشورایی هستند و بهترین قشری است که می توانند این مکتب را عملی کنند.


 
سردار معروفی از پیشکسوتان جهاد و شهادت به عنوان سپاه دوم پس از شهدا(سپاه نخست) تعبیر و بیان کرد: اگر بخواهیم آرمان حاج قاسم را به نسل کنونی که سپاه سوم است برسانیم به وسیله همین سپاه دوم  است؛ این آرمان مصونیت انقلاب اسلامی است و این دست یافتنی است و باید پیشکسوتان جهاد و شهادت را سازمان را برای پیشبرد اهداف نظام و خدمت به مردم سامان بدهیم و ما پشتیبانی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه هشت مأموریت برای برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم تعریف کردیم؛ اظهار داشت: عده ای دفاع مقدس را تحریف می کنند و ما باید در لشکر پیشکسوتان، بانک اطلاعاتی دفاع مقدس را آماده کنیم و به تناسب نیاز جامعه تولیدات خود را عرضه می کنیم  از این رو شاید بعضی از تولیدات ما برای 20 سال آینده باشد زیرا به طور مثال نقش سردار سلیمانی در جبهه مقاومت این حالا حالاها ملموس نمی شود؛ او بزرگترین شخصیت تقریبی در عرصه عمل بود زیرا نگاه جهان و اهل سنت را به انقلاب و امامین انقلاب عوض کرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان وصیت نامه شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و با تصریح به اینکه هیچکس تا حالا خود را اینگونه شیعه معرفی نکرده که شهید سلیمانی در وصیت نامه اش نوشته؛ ادامه داد: محرومیت زدایی از جمله کمک مؤمنانه که بیشترین نقش را پیشکسوتان می توانند داشته باشند؛ حوادث غیرمترقبه، کمک به امنیت پایدار داخلی، آماده سازی یگان ها و... از جمله مأموریت های هشتگانه است.

 

وی با افزودن اینکه برای این لشکر 5 تیپ برای شهرستان های مختلف به مرکزیت جیرفت، بم، ریگان، کرمان، رفسنجان و سیرجان پیش بینی و دو مکان هم در نظر گرفتیم؛ افزود: یکی از کارهای در دست اقدام موزه شهید سیلمانی است که موافقت نامه ها را گرفتیم و تفاهم نامه ها اماده شده و قرارگاه خاتم نیز برای ساخت صفر تا صد آن پای کار است و  فقط مکان موزه هنوز مشخص نیست.

 

سردار معروفی با اشاره به تمهیداتی که برای برگزاری نخستین سالگرد شهید سلیمانی پیش بینی و شرایط کرونا نیز در نظر گرفته شده؛ گفت: کنگره در تهران و سالگرد در کرمان برگزار خواهد شد و ما برای 10 روز برنامه خواهیم داشت زیرا مکتب سلیمانی باید از لشکر 41 ثارالله و از استان کرمان جاری و ساری شود.

 

وی بار دیگر به افتتاح لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت این لشکر بالا است اما باید همدیگر را تحمل کنیم؛ فتنه خط قرمز است و روی مسائل سیاسی فکر نمی کنیم همانگونه که در جنگ فکر نمی کردیم زیرا کسی که منطق دارد به حاشیه نمی رود، هول نمی دهد و... اما خط قرمز دارد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با صراحت اعلام کرد: همه بدانند این لشکر به هیچوجه هیچ اقدام سیاسی نمی کند و ما آن را فدای هیچ فرد و حزب سیاسی نخواهیم کرد زیرا بررگتر از آن است که خرج این حزب و آن حزب شود اما آن را فدای انقلاب و ارزش ها و ولایت و مکتب حاج قاسم و خود حاج قاسم می کنیم و اجازه نمی دهیم از این انسان های بزرگ کسی هزینه کند.

 

وی گفت: اولین گردهمایی لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان را هفته دفاع مقدس و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنیم.

 

سردار محمد مطهری، فرمانده این لشکر هم در سخنانی اظهار داشت: کارهای اصلی شده و مشکلی برای استقرار و پاسخگویی لشکر وجود ندارد؛ امیدواریم آن اقدامی که سردار سلیمانی با گرد هم آوردن رزمندگان دوران دفاع مقدس سالی چند نوبت انجام می داد با وسعت بیشتری شکل بگیرد و حاج قاسم از ما راضی باشد.

 

پایان پیام/80

نظر شما