شناسهٔ خبر: 41599106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می‌دهیم

وزارت خارجه چین در پی تعرض آمریکا به کنسولگری این کشور در هیوستن، اعلام کرد: واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، به نقل از وبگاه بیزینس تودی، در پی اقدام آمریکا در تعرض به کنسولگری چین در شهر هیوستن واقع در ایالت تگزاس، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای نارضایتی و مخالفت شدید خود را در این خصوص اعلام کرد.

واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می‌دهیم

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این باره آمده است: چین واکنش مناسب و لازم را به این مسئله نشان خواهد داد. این ساختمان، کنسولگری دیپلماتیک و دارایی ملی چین است. طبق کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی و همچنین پیمان کنسولی چین و آمریکا، آمریکا نباید به فضای کنسولگری چین در هیوستون در هیچ صورتی تعدی کند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا هفته گذشته در توئیتی کنسولگری چین در «هیوستون» واقع در ایالت تگزاس را «کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا» توصیف کرده بود.

پس از این رویداد، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به مقام‌های چینی اعلام کرد که به دلیل «حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها»، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل شود؛ اقدامی که واکنش متقابل پکن در خصوص بَستن کنسولگری آمریکا در چنگدو را در پی داشت.

این در حالیست که دیروز و با پایان یافتن مهلت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون، نیروهای فدرال آمریکا با ورود به این کنسولگری، ساختمان آن را ضبط کردند!

نظر شما