شناسهٔ خبر: 41596900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت 6776 واحدی شاخص؛

زمان اصلاح بورس فرا رسیده است؟/ 21هزار میلیارد تومان ارزش معاملات امروز بازار سرمایه

شاخص بورس امروز دوباره روند اصلاحی در پیش گرفت و با افزایش عرضه‌ها، خریداران عقب نشینی کردند و نماگر بازار با کاهش 6776واحد به یک میلیون و 946هزار و 134 واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه هفته گذشته روند صعودی داشت البته نسبت به هفته‌های گذشته از سرعت این روند کاسته شده بود و در روز پایانی هفته و نخستین روز مردادماه شاخص کل منفی 15هزار واحد را ثبت کرد و کارشناسان از آغاز اصلاح در بورس خبر دادند ولی در جریان معملات روز گذشته بورس سبز پوش بود و شاخص رشد 54هزار واحدی را ثبت کرد و به یک قدمی 2میلیون واحد رسید ولی دوباره امروز روند نزولی در پیش گرفت.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران جریان معاملات امروز (دومین روز کاری هفته) روند صعودی داشت و با ادامه روند معاملات بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بود که با عقب نشینی خریداران همراه شد و حقوقی‌ها هم دست به فروش شدند که این موضوع باعث کاسته شدن از رشد شاخص شده و بورس قرمز پوش شد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 6776 واحد در ایستگاه یک میلیون و 946هزار و 134 واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن با عقب نشینی 2692واحد عدد 507هزار و 53واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس 8میلیارد و 459میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 780هزار نوبت و به ارزش 15هزار و 546 میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه (بورس و فرابورس) به بیش از 21هزار و 390میلیارد تومان رسید که حاصل معامله 11میلیارد و 229میلیون سهم بود. ارزش معاملات خرد هم به بیش از 20هزار و 266 میلیارد تومان رسید در حالی که امروز 2139 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

شرکت‌های گروه فرآورده نفتی در میان صنایعی بورسی دارای بیشترین ارزش معاملات بود و چندرشته‌ای‌ها و فلزات اساسی هم در رده‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات امروز هم مربوط به بانک تجارت، بانک صادرات، سایپا، ذب آهن اصفهان و بانک پارسیان بود.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و سایپا، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیشترین تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس پربیننده‌های امروز بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم امروز با 92 واحد کاهش به 20 هزار و 112 واحد رسید که معامله گران این بازار 2 میلیارد و 770 میلیون سهم و اوراق مالی را در بیش از 743هزار نوبت و به ارزش 5هزار و 844میلیارد تومان معامله کردند.

سنگ آهن گوهر زمین، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب با بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان با بیشترین تاثیر مثبت مانع عقب‌گرد بیشتر شاخص شدند.

نماد ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، سیمان لار سبزوار، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و هتل پارسیان کوثر جزو پربیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 

انتهای پیام

نظر شما