شناسهٔ خبر: 41596377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آیا کوه دماوند وقف شده؟/نامه رییس سازمان محیط‌زیست به دستگاه قضا درباره وقف دماوند/سازمان اوقاف: کوه دماوند وقف نشده و مراتع اطراف آن وقف شده

روزنامه همشهری امروز در گزارشی از وقف بخشی از کوه دماوند خبر داد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: بعد از ماجرای وقف جنگل، حالا برای بخشی از قله دماوند به‌عنوان مهم‌ترین اثر ملی طبیعی سند وقفی صادر شده است. تصور کنید قله دماوند یک کیک است که به 11قسمت تقسیم شده و حالا برای 10قسمت از آن یک سند به نام منابع طبیعی صادر شده و یک قسمت آن نیز با صدور سند به تملک اوقاف در آمده است.

صاحب‌خبر -

کوه دماوند وقف شده؟

 

روزنامه همشهری امروز در گزارشی از وقف بخشی از کوه دماوند خبر داد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: بعد از ماجرای وقف جنگل، حالا برای بخشی از قله دماوند به‌عنوان مهم‌ترین اثر ملی طبیعی سند وقفی صادر شده است. تصور کنید قله دماوند یک کیک است که به 11قسمت تقسیم شده و حالا برای 10قسمت از آن یک سند به نام منابع طبیعی صادر شده و یک قسمت آن نیز با صدور سند به تملک اوقاف در آمده است. در آخرین جلسه شورای‌عالی قضایی، رئیس سازمان ثبت اسناد خبر از ثبت سند برای قله دماوند و 18هزار هکتار اراضی کوهپایه‌ای آن داد اما پیگیری‌های همشهری حاکی از آن است که ظاهرا سازمان اوقاف برای یک پلاک از 11پلاک ثبتی (از دامنه تا قله دماوند) سند وقفی گرفته است.

از سوی دیگر ایرنا در خبری از وقف بخشی از مراتع اطراف دماوند خبر داد و نوشت که قله وقف نشده. ایرنا نوشت: اما خبرنگار ایرنا با پیگیری این موضوع از سازمان اوقاف و امور خیریه به این نتیجه دست یافت که زمین مذکور اونطور که اعلام شده کوه دماوند نیست بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند است که سال ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است.

نظر شما