شناسهٔ خبر: 41594618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مراسم عید قربان و دعای عرفه در تمام شهرهای مازندران برگزار می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزار شدن مراسم عید قربان و دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان و برگزاری دعای عرفه در روز نهم ذیحجه گفت: تمامی شهرهای مازندران با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت و بهداشت و درمان و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد برگزاری مراسم‌ها، دعای عرفه را برگزار خواهند کرد.

وی از صدور مجوز برگزاری مراسم دعای عرفه و دیگر آیین‌های دینی و مذهبی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان خبر داد و افزود: باید حتی‌الامکان سعی شود این مراسم‌ها و توسل‌ها و دعاهای عمومی در مکان‌های باز و بزرگ و دارای تهویه هوای مناسب با رعایت فاصله و رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و اقدام‌های پیشگیرانه برگزار شود.

حجت الاسلام شکریان امیری با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند دعای عرفه تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا از مناجات‌خوان‌ها و مسئولین برگزارکننده این مراسم معنوی خواهشمندیم نسبت به کوتاه کردن زمان آن و برخی برنامه‌های حاشیه‌ای پرهیز و نگرانی‌ها نسبت به این شرایط رفع شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با تقدیر از ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس جمهوری برای صدور مجوز این مراسم و دیگر برنامه‌های آیینی (غدیر و محرم) گفت: برگزاری این دعا و توجه ویژه به دعای عرفه مورد سفارش و تاکید ائمه معصومین به ویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.

نظر شما