شناسهٔ خبر: 41591468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کرمان:

بازرسی ها با هدف کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا ادامه دارد

استاندار کرمان دوم مرداد در چهارمین جلسه کارگروه بازرسی ستاد مدیریت ویروس کرونا در استان کرمان عنوان کرد: تمام هدف و تلاش ما از تشکیل گروه‌‌های نظارتی، کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کووید ۱۹ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدجواد فدائی در چهارمین جلسه کارگروه بازرسی ستاد مدیریت ویروس کرونا در استان کرمان تاکید کرد: هر اقدامی که امروز انجام دهیم، 10 روز بعد نتیجه آن را می بینیم، تعداد بستری های روزانه و فوتی های استان هنوز بالاست.
وی بیان کرد: وقتی می توانیم ببینیم که بازرسی ها و نظارتها خوب و اثربخش بوده که شاهد کاهش آمار مبتلا و فوتی های کرونا در استان باشیم.
استاندار کرمان از گروه‌های نظارت بهداشتی خواست تا وقت و پیگیری بیشتری بر این امر مهم داشته باشند و بیان کرد: موجب تاسف است که هر روز تعدادی از همشهریان و هموطنان را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست می دهیم.
دکتر فدائی ابراز داشت: چک لیستهای مربوط به همه گروه ها آماده شده و تعداد موارد بازرسی گروه ها مشخص است.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه کارگروه بازرسی ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: اگر هنوز برنامه گروهی مشخص نباشد، یعنی کوتاهی کرده و جای گلایه دارد.
فدائی افزود: آمار روزانه تعداد مبتلایان به کرونا منعکس کننده کارهای ماست، مهم ترین مکان های ابتلا به بیماری، مراسم عروسی و ترحیم و تجمع های بزرگ مانند جشن تولد است که گشت های بهداشتی ویژه کووید ۱۹ باید به آنها ورود کنند.
وی ادامه داد: اقدامات نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا در کنترل بیماری و قطع زنجیره آن در سطح جامعه موثر است.
استاندار کرمان ابراز داشت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود هر چه زودتر به وضعیت قابل قبول از بیماری برسیم.
فدائی گفت: دهیاری ها نیز با دستورالعملی که اداره کل بازرسی استانداری به انها خواهند داد با کمک خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، برگزاری تجمعات در روستاها را کنترل کنند.
وی افزود: گشت های بهداشتی کووید ۱۹ نیز تا ساعت دو بامداد فعالیت انها ادامه می یابد.

نظر شما