شناسهٔ خبر: 41589921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کرمان تاکید کرد؛

شناسایی دقیق راهکارهای ترویج ازدواج با پشتوانه کار علمی و پژوهشی

استاندار کرمان عنوان کرد: برای رسیدن به راهکارهای دقیق عوامل ترویج ازدواج و شناسایی جامع موانع ازدواج جوانان، باید کار علمی و پژوهشی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان در سال جاری دوم مرداد ماه با محوریت هفته ازدواج در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار گردید.
محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این نشست، اصول فرهنگ مشاوره و مشورت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای الزام مشاوره‌های قبل و حین و بعد از ازدواج باید راهکار قانونی پیدا کرد.
وی عنوان کرد: در بحث کاهش ازدواج، همه ذهن‌ها به سمت مسائل اقتصادی و اشتغال می‌رود در صورتی که طبق نظر کارشناسان مسائلی متعددی در آن ذخیل است که می‌طلبد تا با کار تحقیقاتی جدی، اطلاعات را کامل کنیم و تمرکز بر آنها به رفع مشکلات بپردازیم.
فدائی به تغییر سبک زندگی در ده‌های اخیر نیز پرداخت و آن را در ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها موثر دانست و گفت: در استان کرمان از سال 95 تا 98 روند کلی تعداد ازدواج کاهشی بوده است، اما این کاهش در سال‌های اخیر کم شده و روند کندتری را نشان می‌دهد.
استاندار کرمان تصریح کرد: ما باید عوامل موثر در کاهش ازدواج را دقیق بدانیم تا برای مقابله و رفع آنها راه حل ارائه دهیم.
وی افزود: راه‌اندازی سامانه ملی امید زندگی را در استان کرمان به جهت ارائه مشاوره‌های غیرحضوری به افراد مفید دانست و بیان کرد: الزام به مشاوره ازدواج شاید به تنهایی کافی نباشد و فرهنگ و احساس نیاز در زوجین به مشاوره و کسب مهارت‌های زندگی مهمتر است.
استاندار کرمان با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از جمله تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره‌ا‌ی، افزایش رقم تسهیلات و کاهش میزان پیش پرداخت مسکن گفت: این مباحث کاملا کارشناسی هستند و باید از طریق رده‌های ملی دنبال کنیم.
فدائی گفت: می‌طلبد تا در کارگروه و کمیته‌های تخصصی موضوعات متعدد را در حوزه بیمه، افزایش تسهیلات، کاهش پیش پرداخت مسکن و غیره را بررسی کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از عضویت مستقیم 21 دستگاه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان یاد کرد و گفت: چهار نفر از اعضای مجمع جوانان استان نیز به عنوان عضو حضور دارند که به عنوان مشاوران جوان استاندار کار خود را دنبال می کنند.
میثم پاریزی با اشاره به اینکه 135 سمن در استان کرمان اعتبارنامه خود را از سازمان ورزش و جوانان دریافت کردند، عنوان کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، 10 هزار بسته معیشتی توسط سمن‌ها در سطح استان توزیع شد و مواد ضدعفونی به ویژه در مناطق حاشیه شهر را نیز داشتیم.
وی با اشاره به هفته ازدواج از راه‌اندازی سامانه ملی امید زندگی در استان کرمان خبر داد و گفت: این سامانه به صورت اختصاصی در کرمان کار خود را آغاز می‌کند و رسما با حضور استاندار دفتر آن افتتاح می‌شود.
پاریزی، انجام مشاوره‌های آنلاین و آفلاین را از ظرفیت‌های سامانه ملی امید زندگی نام برد.
عباس صادق‌زاده، الزام به مشاوره‌های قبل و حین و بعد از ازدواج را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراکز مشاوره‌های دائمی در دو منطقه کرمان و جیرفت استان در حال فعالیت هستند و در سایر شهرستان‌ها به شکل خرید خدمت کار می‌کنند.
وی همچنین به فعالیت مراکز مشاوره‌ای حضوری و غیرحضوری نیز پرداخت و با تاکید بر اینکه خدمات مشاوره‌ای باید ارزان به دست جامعه برسد، بیان کرد: امکان دریافت مشاوره برای بخش وسیعی از خانواده‌ها به دلیل هزینه بالای آن وجود ندارد.
صادق‌زاده لزوم ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی و ارزان قیمت را در استفاده و بهره‌گیری جامعه موثر دانست.


نظر شما