شناسهٔ خبر: 41587825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

در سومين برنامه گفتگوي هفته با حضور وزير كشور صورت گرفت؛

تشريح و تبيين برنامه‌هاي آموزش ‌و پرورش توسط اعضاي شوراي معاونان

با حضور وزير كشور و در سومين برنامه گفتگوي هفته برمدار تحول و بهبود يادگيري، اعضاي شوراي معاونان به تشريح و تبيين برنامه‌هاي آموزش ‌و پرورش پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رساني دولت به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، در سومين نشست از سلسه نشست‌هاي گفتگوي هفته باهدف ايجاد ارتباط و تعامل دوسويه بين وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت كشور كه با محوريت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجي ميرزايي و عبدالرضا رحماني فضلي در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، اعضاي شوراي معاونان به تشريح و تبيين برنامه‌هاي آموزش ‌و پرورش پرداختند.

برنامه‌ها و موارد مطرح‌شده توسط اعضاي شوراي معاونان به شرح زير است:

ايجاد وحدت رويه در پروانه هاي ساختماني باعث افزايش درآمد شوراهاي آموزش و پرورش شد

مجتبي زيني وند، رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي با بيان اينكه از زماني كه قانون شوراها تصويب شد ايجاد وحدت رويه در پروانه‌هاي ساختماني باعث افزايش درآمد شوراهاي آموزش و پرورش شد، اظهار كرد: اين درآمدها در سال ۹۷ با ۸۴ درصد و در سال ۹۸ با ۹۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد مواجه بود.

وي ادامه داد: شوراي مناطق مرزي براي تقويت هويت فردي و اجتماعي دانش آموزان تعريف شده است لذا بايد اين جلسات به طور منظم تشكيل شود و بخشي از اعتبارات شوراهاي استاني به اين شوراها تعلق گيرد؛ بنابراين انتظار داريم تا استانداران در حوزه بودجه و تشكيل جلسات اين شوراها توجه جدي داشته باشند.

نمايندگان شوراهاي دانش آموزي؛ به عنوان مشاوران فرمانداران و استانداران انتخاب شوند

عليرضا كاظمي، معاون پرورشي و فرهنگي با اشاره به نقش وزارت كشور در كنترل آسيب‌هاي اجتماعي گفت: نهادينه سازي در حوزه توسعه مشاركت‌ها، در غالب شوراهاي دانش آموزي با شركت ۱۰ ميليون دانش آموز رقم مي‌خورد. شوراهاي دانش آموزي استاني نيز از امسال تشكيل مي‌شود كه انتظار داريم وزارت كشور از نمايندگان مجلس دانش آموزي به عنوان مشاوران فرمانداران، بخشداران و استانداران استفاده كند و همچنين نماينده شوراي دانش آموزي در جلسات مهم استاني شركت كنند كه اين فعاليت‌ها به هويت بخشي، تثبيت و انسجام فعاليت‌هاي شوراهاي دانش آموزي كمك مي‌كند.

وي گفت: اطلس آسيب‌هاي اجتماعي كل كشور قابل ترسيم است اما در درمان نياز به حمايت شوراهاي استاني داريم.

غير متمركز اداره شدن آموزش و پرورش به حمايت شوراهاي برنامه ريزي استاني نياز دارد

علي الهيار تركمن، معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع با اشاره به اينكه آموزش و پرورش به دليل تنوع خدماتي كه ارايه مي‌كند نمي‌تواند به صورت متمركز اداره شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال تفويض اختيارات استاني است و در مواردي اين تفويض اختيار با مقاومت شوراهاي برنامه‌ريزي استاني مواجه شده است در حاليكه براي توسعه آموزش و پرورش نيازمند الگوهاي محلي توسعه هستيم.

لزوم توجه به جايگاه آموزش و پرورش در جلسات استاني

احمدي لاشكي، معاون حقوقي و امور مجلس با اشاره به اينكه مهم‌ترين ركن براي ارتقا جايگاه و منزلت معلمان، وزارت كشور و استانداران هستند، اظهار كرد: اينكه در شوراي برنامه‌ريزي استان آموزش و پرورش چه جايگاهي داشته باشد مهم است و مي‌تواند در مراودات استاني و ارتقا نگاه مديران استاني به آموزش و پرورش كمك كند.

استانداران و فرمانداران در ضد عفوني به مدارس كمك كنند

مهرزادحميدي، معاون تربيت بدني و سلامت با اشاره به اينكه آغاز سال تحصيلي نزديك است و مدارس در مناطق مختلف با توجه به شرايط قرمز، زرد و سفيد برگزار خواهد شد، گفت: ضد عفوني مدارس نياز به كمك ساير دستگاه‌ها دارد، لذا از استانداران و فرمانداران مي‌خواهيم كه در اين موضوع به مدارس كمك كنند.

وي ادامه داد: وضعيت۱۰ هزار سرويس‌هاي بهداشتي و آبخوري مدارس بايد ارتقا يابد و سرويس‌هاي بهداشتي از آبخوري‌ها جدا شود كه اين كار با هزينه كمي قابل حل هست و مي‌تواند با كمك استانداري‌ها اين كار انجام شود‌.

حميدي با اشاره به اينكه ۹ درصد بودجه سلامت برخي كشورها صرف كنترل چاقي مي‌شود و۸۰ درصد مرگ و ميرها به دليل بيماري‌هاي غير واگير است، گفت: آموزش و پرورش طرح پيشگيري از چاقي را آماده كرده است و در اين سند ائتلاف ملي وزارت كشور مي‌تواند هميار و كمك خوبي براي آموزش و پرورش باشد.

شايان ذكر است، در ادامه اين نشست روساي آموزش و پرورش گرگان و چابهار و مديران كل آموزش و پرورش لرستان و اردبيل به ايراد سخن پرداختند.

نظر شما