شناسهٔ خبر: 41586163 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار البرز در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه خبر:

نظارت و بازرسی مراکز تجمعی و صنوف با شدت بیشتری دنبال می شود/ اگر مردم همراهی کنند، بزودی شاهد سیر نزولی کرونا در البرز هستم/ جمعیت شناور بین البرز و تهران و سایر استان های همجوار در افزایش بیماران کرونایی موثر است/ ۷۰ درصد مردم البرز از ماسک استفاده می کنند/ ارایه خدمات در ادارات البرز منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در مراکز تجمعی و صنوف البرز، بازرسی و نظارت ها با شدت بیشتری دنبال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه خبر با حضور مهمان ویژه دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز شنبه صورت گرفت، افزود: استان البرز نیز در زمره ۲۵ استان با وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.
وی ادامه داد: البرز در موج دوم شیوع کرونا که از روز چهاردهم خردادماه آغاز شد، با افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و جان باختگان ناشی از این بیماری مواجه شد.
شهبازی گفت: روند شیوع این بیماری در موج دوم با موج اول بسیار متفاوت بود از این رو نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه اقدام کردیم.
وی افزود: با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا در ۳ هفته متوالی محدودیت هایی اعمال شد که فعالیت ها در مشاغل پرریسک و مراکز تجمعی کاهش یافت.
استاندار البرز گفت: ارائه خدمات در سازمان ها و ادارات منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شد.
وی افزود: اعمال محدودیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته منجر به کاهش مرگ و میر و بستری ها طی ۴۸ ساعت گذشته در البرز شد.
شهبازی گفت: در مراکز تجمعی و صنوف البرز، بازرسی و نظارت ها با شدت بیشتری دنبال شد.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم در جریان این بیماری، جمعیت شناور روزانه بین البرز و تهران است، که این رقم در روز به حدود ۳۵۰ هزار نفر می رسد.
استاندار البرز عنوان کرد: تردد ۱۴ استان کشور از محورهای مواصلاتی البرز باعث شده که شمار بیماران در البرز افزایش یابد و اکنون نیز تعداد زیادی از بسترها متعلق به استان های همجوار هستند.
وی با بیان اینکه تمدید محدودیت ها را از ستاد ملی درخواست کردیم، گفت: با توجه به اقدامات و روندی که طی می شود امید است بزودی در البرز شاهد سیر نزولی کرونا البته با همراهی مردم باشیم.
شهبازی افزود: طبق آمار های اتخاذ شده، استفاده از ماسک در البرز به ۷۰ درصد رسیده است.

نظر شما