شناسهٔ خبر: 4157959 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فولاد در پی پیروزی مقابل یکی از بهترین‌های آسیا

پرسپولیس در زمین عربستان هم امتیاز می‌خواهد

صاحب‌خبر -





 وصال روحانی

امروز در شروع هفته سوم از مرحله گروهی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا2015 ، 8 بازی در 4 گروه از 8 گروه 4 تیمی این پیکارها انجام می‌پذیرد و از چهار نماینده ایران نیز دو تیم پا به صحنه می‌گذارند. از یک سو پرسپولیس در گروه اول مهمان النصر در عربستان خواهد بود و از جانب دیگر فولاد خوزستان در کادر دیدارهای گروه سوم قاره از الهلال عربستان در اهواز پذیرایی خواهد کرد.
پرسپولیس بعد از فتح هر دو بازی اولش در گروه اول آسیا و پیشاهنگ شدن در این دسته حتی از یک نتیجه مساوی هم در زمین رقیب استقبال خواهد کرد و می‌تواند در سایه کسب چنان نتیجه‌ای، روند صعودی خود در این گروه را استمرار بخشد اما کارش در ریاض سخت خواهد بود، زیرا هم با حریفی توانمند و پرمهره و برخوردار از مزایای پرشمار میزبانی طرف است و هم النصر با دور ماندن از پیروزی در هر دو دیدار قبلی‌اش و اکتفا به دو تساوی و دو امتیاز، وضعیت محکمی در جدول رده‌بندی ندارد و برای جبران مافات نیازمند فتح این دیدار است و به این سبب امشب هر چه توان دارد، ارائه خواهد کرد. غیبت بابک حاتمی و فرناندو گابریل که هر دو به سبب انجام عمل جراحی نتوانستند پرسپولیس را در این سفر همراهی کنند، دیگر مشکلی است که تیم تحت رهبری حمید درخشان را در این مسابقه رنج خواهد داد. با این حال سرخ‌ها در شرایطی مشابه لخویا قطر را در تهران 0-3 و بنیادکار ازبکستان را در خاک رقیب 0-1 برده‌اند و بسیار امیدوارند که با تکرار همان نمایش‌ها و با روحیه قوی برگرفته از آن دو دیدار سه‌شنبه شب موی دماغ النصر هم بشوند. در دیگر مسابقه امروز گروه اول، بنیادکار ازبکستان میزبان لخویای قطر خواهد بود.
اوضاع متفاوت تیم اسکوچیچ
فولاد خوزستان بازی عصر امروزش با الهلال عربستان را در فضایی کاملاً متفاوت آغاز خواهد کرد، زیرا کل برداشت‌اش از دو مسابقه قبلی خود در گروه سوم آسیا کسب فقط دو نتیجه مساوی مقابل السد قطر و لکوموتیو ازبکستان بوده و عجز احتمالی از کسب برد در دیدار سه‌شنبه کار تیم دراگان اسکوچیچ کروات را برای کسب مجوز صعود در دور برگشت چندبرابر سخت‌تر خواهد کرد. فولاد تدارک روحی خوبی نیز برای دیدار امروزش نداشته و به واقع در هیچ یک از شش مسابقه داخلی و آسیایی اخیرش برنده نشده و در لیگ برتر هم با 7 امتیاز عقب افتادن از نفت تهران به بخت‌های تجدید قهرمانی‌اش لگد زده است.
با این حال گفته می‌شود با کمک مسئولان امر فولاد می‌تواند از دو بازیکن محرومش که مشکل معافیت‌های جعلی داشته‌اند (رفیعی و رحمانی) در مسابقه امروز بهره گیرد و اضافه بر این حضور مهره‌های پرتجربه‌ای مثل قاضی و شریفات در خط حمله فولاد می‌تواند کلید پیروزی احتمالی این تیم در دیدار حساس روز سه‌شنبه باشد. الهلال حریف امروز فولاد نیز تا این لحظه انتظارات موجود از خود را برآورده نکرده است. این تیم در دیدار اول خود لکوموتیو ازبکستان را شکست داد اما بعداً به السد قطر باخت و روی 3 امتیاز قبلی‌اش متوقف ماند. این نتایج در حالی نصیب الهلال شده که این تیم پرسابقه و معمولاً آبی‌پوش عربستانی از پرافتخارترین تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا به شمار می‌آید، بد نیست بدانید اسکوچیچ در زمان حضورش در لیگ عربستان و مربیگری تیم النصر این کشور با الهلال هم مصاف داده بود و در نتیجه با این حریف و خصوصیات آن تا حد زیادی آشنا است. در دیگر مسابقه امروز گروه سوم آسیا، السد قطر در زمینش روبه‌روی لکوموتیو ازبکستان می‌ایستد.

نظر شما