شناسهٔ خبر: 41578932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان:

آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ایجاد رشته خبرنگاری/ هنرستان نساجی گیلان احیا می‌شود

شمشادی با اشاره به آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان برای ایجاد رشته خبرنگاری، گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا دوره‌های تخصصی کوتاه‌ مدت خبرنگاری را برگزار کند و در صورت تداوم دانشجو، رشته تحصیلی خبرنگاری دایر کند.

صاحب‌خبر -

«رسول شمشادی» به مناسبت هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به نقش خبرگزاری‌ و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی و فرهنگی، اظهار کرد: انتظار ما از رسانه‌ها جلب مشارکت همه ذی‌نفعان همانند اصناف و همچنین مشاوران تحصیلی در آموزش و پرورش است تا دانش آموزان را به سمت کسب مهارت و حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت کنند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه بیش از هشت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: تربیت تکنسین ماهر و کارآمدی که بتواند نیازمندی‌های صنعتی استان را تأمین کند در اولویت کاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان دارای ۱۱۲ کارگاه آموزشی، یک هزار و ۵۰۰ استاد آموزشی و  ۵۵ عضو هیئت علمی است، تاکید کرد: این داشنگاه در حدود 56 رشته کاردانی، ۳۳ کد رشته محل کارشناسی و یک کد رشته کارشناسی پیوسته دانشجو پذیرش می‌کند.

 

شمشادی به اقدامات و برنامه‌ریزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در بخش آموزش‌های مجازی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان از دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده است.

 

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تنها دانشگاه دولتی کشور دانست که در عرصه مهارت آموزشی و کارآفرینی فعالیت کرده است و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد آموزش‌های ارائه شده در این دانشگاه، منجر به کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار دانشجویان می‌شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به پراکندگی مراکز فنی و حرفه‌ای در استان بر اساس جغرافیای هر منطقه، اضافه کرد: کلیه رشته‌های این دانشگاه بر اساس آمایش و نیازسنجی جامعه راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز آمادگی برقراری رشته‌های جدید برای بخش صنعت و همچنین آموزش و پرورش وجود دارد.

 

وی در ادامه به تفاهم‌نامه بین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک، هنرستان نساجی قدیمی در رشت با حمایت سازمان صمت استان، احیاء و افتتاح می‌شود.

 

شمشادی با بیان اینکه همه فرایندهای آموزشی دانشجویان روزانه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطابق با همه دانشگاه‌های دولتی، به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از چالش‌های امروز دانشجویان، عدم هدایت درست تحصیلی دانش آموزان توسط مشاوران و خانواده‌های آنها است که تمایلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نشان نمی‌دهند، این افراد باید بدانند که حضور در این رشته‌ها زمینه کارآفرینی و اشتغال را برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت گیلان در بخش رشته‌های کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی هنوز اقدام مهمی در این زمینه انجام نشده است ولی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ایجاد رشته خبرنگاری، اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا در صورت وجود تقاضا، دوره‌های تخصصی کوتاه‌ مدت خبرنگاری را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار و یا حتی در صورت تداوم دانشجو به صورت رشته تحصیلی تخصصی دایر کند.

 

پایان پیام/164

نظر شما