شناسهٔ خبر: 41577498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار مشهد:

استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود

شهردار مشهد گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی، قطارشهری و تاکسیرانی این شهر باید به صورت جدی‌تر رعایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا کلائی  شهردار مشهد در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرداری مشهد افزود: به متظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی قطارشهری و اتوبوسرانی در خطوط کم مسافر می‌تواند محدودتر و ناوگان خطوط محوری و پرتردد تقویت شود که در این خصوص به زودی تصمیم گیری خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود، افزود: نیازمند حساس کردن شهروندان نسبت به جدی بودن شیوع مجدد ویروس کرونا هستیم، بنابراین باید اطلاع رسانی بیشتر حتی به طریق سنتی و استفاده از بلندگو خودرو‌های آتش نشانی و امثال آن نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شهردار مشهد ادامه داد: معاونت عمران، حمل و نقل وترافیک و معاونت خدمات شهری شهرداری نیز باید نظارت بر استفاده کارگران پروژه‌های عمرانی، کارگران فضای سبز و پاکبانان از ماسک را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.

کلائی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیان کرد: باید از اطراق شهروندان در بوستان‌های کوچک و فضا‌های بسته ممانعت کرد و انتظامات بوستان‌ها نسبت به تذکر برای استفاده کردن مراجعان از ماسک و حفظ رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند، فضا‌های بازی کودکان نیز باید همچنان تعطیل باشد. بیشتربخوانید:


او تصریح کرد: با توجه به ممنوع بودن اطراق در بوستان‌های کوچک و بولوار‌های اصلی مانند فرودگاه باید اطلاع رسانی به شهروندان با نصب بنر به سرعت در دستور کار قرارگرفته و اجرایی شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: ضد عفونی مکان‌ها و مناطق پرخطر که احتمال شیوع ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر است از سوی معاونت خدمات شهری از جمله سازمان آتش نشانی و سایر گروه‌های مردمی باید از سرگرفته شود.

کلائی در خصوص دورکاری کارکنان شهرداری مشهد اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلای کارکنان شهرداری به ویروس کرونا دورکاری روزانه حداکثر یک سوم از کارکنان ستادی در دستور کار قرار دارد.

 
انتهای پیام//ز.ق

نظر شما